Cele mai valoroase 3 companii aeriene din lume sunt americane. Emirates ocupă locul al 4-lea. British Airways se află pe locul al 8-lea.
Delta ocupă poziția secunsă în acest clasament. United este pe locul trei, iar British Airways este pe poziția a 8-a.
American Airlines a deținut poziția fruntașă și în 2017. Și-a păstrat poziția în ciuda scăderii valorii brand-ului cu 7 procente, până la valoarea de 9.1 miliarde dolari.
Valoarea companiei Delta a scăzut de asemenea cu 6%, până la 8,7 miliarde de dolari, iar cea a companiei aeriene United a scăzut cu 2%, până la 7 miliarde de dolari.
Brand Finance, care a realizat clasamentul, a declarat: „Cele trei mari companii aeriene americane nu au reușit să-și crească valoarea brand-ului, deoarece au întâmpinat o serie de provocări macroeconomice mari într-o fază post-consolidare. În plus, au fost împovărate de costurile mai ridicate ale combustibilului și de o serie de anulări de zboruri cauzate de furtuni. Între timp, creșterea social media a permis clienților nefericiți să împărtășească o serie de povestiri care s-au răspândit rapid. Dar acest lucru nu pare să provoace daune semnificative pe termen lung imaginii companiilor aeriene.
Unul dintre acestea a avut în prim plan un pasager care a fost scos într-un mod brutal dintr-un zbor al companiei.
A fost un incident care a declanșat o dezbatere națională asupra practicilor din industria aeriană.
În urma acestor evenimente, nu mulți vor fi surprinși de faptul că United s-a clasat pe ultimul loc al clasamentului celor 3 cele mai mari companii aeriene americane.
Celelalte poziții din top zece sunt ocupate de Emirates, Southwest Airlines, China Southern Airlines, China Eastern Airlines, Air China și Lufthansa.
Suntem curioși să vedem cum va afecta incidentul întâmplat cu puțin timp în urmă într-unul dintre zborurile companiei Southwest Airlines. O persoană și-a pierdut viața în urma exploziei unui motor în timpul zborului.
David Haigh, CEO Brand Finance, a declarat: „Pe piața companiilor aeriene, clienții iau decizii cu privire la branduri în funcție de o gamă foarte restrânsă de factori: preț, rute și orare. În ciuda știrilor virale care au câștigat atenția mass-mediei și au afectat imaginea mai multor companii aeriene, încrederea și siguranța serviciilor de bază sunt piloni principali. Clienții iau decizii în funcție de aceștia. În consecință, brandurile chinezești sunt marile câștigătoare în acest domeniu. Ele au reușit să-și crească popularitatea, oferind clienților o mai mare încredere în fiabilitatea și siguranța lor.”
Sursa: Brand Finance