Peste 100.000 de turiști au călătorit pe litoralul românesc în weekendul trecut. Iată câți bani au făcut cluburile din Mamaia de 1 mai.
Cluburile de fițe de pe litoral au fost pline cu ocazia minivacanței de 1 mai. Petrecerile au ținut zi și noapte, iar cei înstăriți nu s-au ocolit de la a epata prin mașini scumpe și consumații ridicate. Pentru prima dată, Fiscul a pus câte un om la casele de marcat.
ANAF a organizat cea mai puternică acţiune pe litoral, de până acum. Ocazia a fost vacanța de 1 mai. ANAF a pus câte un om la casă în cele mai mari 16 cluburi din Mamaia.
Sumele fiscalizate declarate au fost de 17,3 milioane lei, afirmă surse oficiale, citate de Ziarul Financiar.
În cele mai mari trei cluburi dintre cele supravegheate, încasările au fost de 14,3 milioane lei. Iar în cel mai mare dintre cluburi, numai duminică, 29 aprilie, au fost încasări de 1,28 milioane lei.
Citiți și despre un accident cu elicopterul, evitat în ultima clipă, în Mamaia de 1 mai.
În acţiunea de control de anul trecut, sumele declarate în vacanţa de 1 mai la trei cluburi monitorizate au fost de 1,2 milioane lei. În 2016 au fost şapte cluburi monitorizate cu sume fiscalizate totale de 441.000 de lei, iar în 2015 au fost nouă cluburi monitorizate, cu sume fiscalizate de 1,47 milioane lei.
Toate aceste cluburi sunt localizate în stațiunea Mamaia. Conform surselor citate, cea mai scumpă sticlă de şampanie despre care mass-media a scris că s-ar fi vândut într-unul din cluburi cu 100.000 de euro, s-a dovedit a fi de fapt o mișcare foarte bună de marketing.
Încasările mai mari au fost determinate de două motive. Primul este faptul că vacanţa a fost mai lungă anul acesta. Cel de-al 2-lea a fost presiunea mai mare exercitată de funcţionarii ANAF. Instituţia are ca misiune anul acesta să colecteze în plus la buget 40 de miliarde de lei faţă de anul precedent.