Lucrările de reparație la pista 2 de pe Aeroportul Internațional Henri Coandă au ajuns la un final, luni, 04 iunie 2018.
Ultimele lucrări de reparaţii la pista 2 a Aeroportului Internaţional Henri Coandă au fost finalizate luni. În scurt timp vor demara procedurile necesare recepţiei şi refacerii marcajelor în vederea operării pe întreaga lungime a pistei. Informațiile provin dintr-o postare pe pagina de Facebook a Ministerului Transporturilor.
Citiți și despre legătura Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă, șanse minime de a fi realizată până în 2020.
„După patru ani în care o treime din pista 2 a Aeroportului Internaţional Henri Coandă a fost închisă, astăzi (luni, 4 iunie – n. r.) au fost finalizate ultimele lucrări de reparaţii. Acum se fac testele de laborator pentru verificarea calităţii, iar în scurt timp vor începe procedurile necesare recepţiei şi refacerii marcajelor în vederea operării pe întreaga lungime a pistei”, spune Ministerul Transporturilor.
După finalizarea acestora, această pistă va putea fi folosită pe întreaga sa lungime, de 3.500 de metri. Anunțul a fost făcut pe 8 mai de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB).
Citiți și despre COTAR a decis închiderea terminalelor de comenzi taxi de pe Aeroportul Henri Coandă.
„Lucrările de reparaţii avansează în ritm rapid pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti. Calea de rulare Oscar este gata. La pista 1 s-au efectuat asfaltări pe 66% din suprafaţa totală de reparat de 18.000 mp. Se lucrează intens şi la înlocuirea datelor de beton pe platforma 1. La pista 2, lucrările vor începe săptămâna viitoare şi vor dura aproximativ 20 de zile. Această pistă va putea fi folosită pe întreaga lungime de 3.500 de metri”. Informațiile provin dintr-o postare a CNAB, din data de 8 mai, pe pagina sa de Facebook.
CNAB a menţionat faptul că această primă fază a lucrărilor face parte dintr-un amplu program de măsuri de remediere a suprafeţelor pavate din Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” Bucureşti. Planul prevede, printre altele, operaţionalizarea pistei 2 (08L-26R) şi a balizajului luminos de categorie III A.
Pe 26 martie, directorul general al TAROM, Werner Wollf, a declarat la Timişoara că aeroportul principal bucureştean are nevoie de investiţii masive în căile de rulare. Gropile care sunt în pistă taie roţile avioanelor pe care le schimbă într-un mod halucinant. Acest fapt atrage costuri foarte mari pentru companie.
„La Otopeni, este nevoie de o investiţie masivă în căile de rulare. Cred că trebuie să ne schimbăm şi acolo modul în care vin pasagerii. Sincer să vă spun, mie nu-mi place că pasagerii de pe intern sunt lăsaţi undeva în câmp şi duşi cu autobuzele. Este o chestiune de civilizaţie şi de o posibilitate de a-i primi. Cu siguranţă lucrurile astea se vor schimba. Este un proiect care este admis la nivel de minister, la nivel de aeroport, din câte ştiu eu; o să vedem ce se întâmplă. Pe noi, pe moment, nu ne încurcă decât gropile din calea de rulare. Ele ne taie de fapt roţile avioanelor. Astfel am ajuns să le schimbăm într-un mod halucinant, ceea ce înseamnă costuri masive pentru noi”, a spus şeful TAROM, la inaugurarea cursei Iaşi – Timişoara.
Potrivit acestuia, în loc ca roţile să fie înlocuite la câteva luni, în urma uzurii, acestea sunt schimbate de 3-5 ori pe săptămână.