O lecție de turism în Slovenia. Iată ce putem învăța de la o țară cu aproximativ 2 milioane de cetățeni și o suprafață de 20 mii de km pătrați.
În țara noastră se vorbește mult despre cum am putea să valorificăm peisajele naturale, dar, din păcate, doar vorba rămâne. La polul opus se află Slovenia.
În 2017, 2,5 milioane de turiști au vizitat Slovenia. Asta înseamnă că un număr mai mare decât cel al cetățenilor țării au călătorit în țară.
Principalul atu este imaginea țării, un loc verde. Iar locuitorii urmează cu sfințenie directivele primite în acest sens.
Orașul Bled este cea mai cunoscută destinație din Slovenia, după capitala Ljubljana.
Citiți și despre lacurile europene ideale pentru înot.
Vila în care locuia președintele fostei Iugoslavii, Josip Broz Tito, a fost transformată în hotel de 5 stele, care poate fi vizitat și fără să vă cazați acolo. Locul este la jumătate de oră de Austria, jumătate de oră de Italia.
Lacul Bled, cu insula din mijlocul lui, și castelul medieval din oraș sunt cele mai cunoscute atracții. Poziționat în mijlocul Alpilor Julieni, lacul glaciar este protejat cât se poate de bine de localnici. Accesul se poate face doar cu bărci cu vâsle. Nimeni nu are voie cu ambarcațiuni cu motor și absolut toată lumea respectă regula. Natura rămâne intactă.
Primarul din Bled are experiență în turism. El este conștient de importanța modului în care se schimbă vremurile.
Pe lângă frumusețile naturale, zona este ideală pentru practicarea a 16 sporturi diferite.
Și în fiecare an este ales un oraș din Slovenia să primească un vlăstar care este plantat acolo.
În „Slovenia verde” orice element, oricât de mic ar părea la prima vedere, face parte dintr-un plan mai mare. Slovenii au creat ziua internațională a albinei, recunoscută de Organizația Națiunilor Unite. Turiștii pot învăţa toate procesele care țin de îngrijirea unei stupine și prepararea mierii.
Radovljica este un mic oraș medieval din Slovenia și turta dulce făcută cu miere și scorțișoară este simbolul care îi aduce faima.
În micile oraşe natura şi tradiţia fac parte din strategia turistică a slovenilor.
Pietonalele invită turiștii la plimbare. Traficul din centrul orașului a scăzut cu 90%, iar acum centrul este complet pietonal.
Un alt motiv de laudă pentru capitala slovenă este calitatea apei de băut. Ljubljana este un oraş prietenos cu oamenii, nu cu maşinile.
Asemeni vinurilor bune, Slovenia devine, pe măsură ce trece timpul, o destinaţie din ce în ce mai căutată. Turiștii vin în număr tot mai mare aici, pe partea însorită a Alpilor, pentru că nicio experiență nu le este refuzată și totul se face cu multă atenție pentru calitatea serviciilor și grijă pentru natură.
Citiți și despre Adria Airways va opera zboruri din București către Ljubljana.
În timp ce în România turismul de masă se face cu multe scuze şi cu investiţii minime, aici totul s-a dezvoltat cu bani europeni, inclusiv infrastructura.
Însăşi numele ţării, Slovenia, are în mijloc cuvântul LOVE, iubire. Iar slovenii nu au scăpat nici această ocazie şi îl folosesc în sloganul de țară. „I feel Slovenia”, adică „simt iubirea în Slovenia”, este fraza care acum îi definește şi după care încearcă să trăiască.
Sursa: Digi24.