Industria aviației este în criză, există o presiune globală pentru a reduce emisiile de carbon, iar mulți dintre noi nu au mai urcat în avion sau nu au mai îmbrățișat pe cei dragi de mai bine de un an.
Mai multe start-up-uri lucrează la proiecte supersonice și hipersonice. În octombrie anul trecut, Boom Supersonic a fost primul care a lansat un avion demonstrativ IRL real, XB1.
CNN Travel a stat de vorbă cu fondatorul și CEO-ul său, Blake Scholl, pentru a vorbi despre Overture, avionul comercial Mach 2,2 pe care vrea să îl lanseze în aer până în 2026 și despre planurile ambițioase pe termen lung ale companiei.
„Fie eșuăm, fie schimbăm lumea. Această barieră a timpului este ceea ce ne distanțează. Credem că este profund important să spargem bariera timpului, mai mult decât bariera sunetului . „, spune Scholl în timpul unui apel video din Denver, Colorado.
Nu a mai existat nicio accelerare majoră a timpului de călătorie de la Era Jet din anii ’50 și ’60, iar echipa sa speră să schimbe acest lucru.
Proiectat să aibă între 65 și 88 de locuri, Overture se va concentra pe peste 500 de rute, în principal transoceanice, care vor beneficia de vitezele Mach-2,2 ale aeronavei – de peste două ori mai rapide decât avioanele comerciale subsonice de astăzi.
O călătorie de la New York la Londra ar dura doar trei ore și 15 minute, în timp ce între Los Angeles și Sydney ar fi redusă la opt ore și jumătate.
„Schimbă locul în care ne putem petrece vacanța, schimbă locul în care putem face afaceri, schimbări de care te poți îndrăgosti sau de care poți fi aproape”, spargerea barierei timpului ar putea schimba vieți, explică Blake Scholl.
Calendarul actual al Boom Supersonic este de a zbura cu avionul prototip XB1 la scara 1:3 „în jurul sfârșitului anului”, de a începe construcția unei noi fabrici în SUA în 2022 (locație TBD), iar apoi de a începe construcția primului avion Overture în 2023.
„Ne considerăm că reluăm de unde a rămas Concorde și reparăm cele mai importante lucruri, care sunt sustenabilitatea economică și de mediu”, spune Scholl.
Accesibilitatea este esențială. Obiectivul său este ca liniile aeriene să poată stabili tarife la un nivel de preț similar cu cel al clasei business – spre deosebire de Concorde, care în anii ’90 cerea în jur de 12.000 de dolari pentru o călătorie dus-întors, sau 20.000 de dolari în banii de astăzi.
„Asta nu este o călătorie, ci un lucru pe care speri să îl faci o dată în viață”, spune Scholl, înainte de a adăuga: „Spre deosebire de ceea ce vrem să ajungem noi, adică oriunde în lume în patru ore pentru 100 de dolari”.
Doar 4 ore de zbor și 100 de dolari biletul este obiectivul pe termen lung al Boom, două sau trei generații de aeronave pe viitor.
„Mulți oameni se gândesc cu unul sau doi pași înainte”, spune el. „Eu consider că este util să ne gândim mult mai departe și să spunem: „Unde vrem să fim peste un deceniu sau doi? Și ce este posibil la această scară de timp?”. Apoi lucrezi în sens invers și spui: „Cum ajungem acolo?”.”
„Tehnologia avioanelor a trecut de la aluminiu la fibră de carbon, de la hârtie de desen și reguli de calcul și tuneluri aerodinamice la posibilitatea de a optimiza avioanele pentru simularea pe calculator. Am schimbat complet modul în care construim motoarele cu reacție, astfel încât acum sunt mai silențioase și mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.”
Acest lucru înseamnă că costurile zborului supersonic au scăzut foarte mult și, în același timp, suntem acum capabili să construim un suport pentru combustibili alternativi.
„Practic, ceea ce faceți este să aspirați carbonul din atmosferă, să îl lichefiați în combustibilul pentru avioane, apoi să îl puneți în avion”, spune Scholl. „Astfel, când iese prin spatele avionului. Nu faci decât să muți carbonul într-un cerc”.