Aeroportul din Viena caută să atragă companiile low-cost care operează în Europa de Est. Reprezentanții aeroportului doresc să-și asigure creșterea pe termen lung.
Aeroportul din Viena se bazează pe expansiunea operatorilor low-cost în ţările din Europa de Est pentru a-şi asigura creşterea pe termen lung, au declarat, pentru Reuters, şefii instituţiei.
Operatorul aeroportului din Viena şi-a intensificat eforturile de a capitaliza apropierea sa de Europa de Est, după ce colapsul Air Berlin l-a lăsat fără o sursă importantă de venit. Subsidiara austriacă a Air Berlin – Niki – avea o cotă de 15% din traficul Aeroportului din Viena. Acesta concurează cu Munchen, Zurich şi Frankfurt.
Chiar dacă subvenţiile afectează veniturile per pasager ale aeroportului, vor asigura o creştere sustenabilă. Afirmațiile au fost făcute de Julian Jaeger, co-director al aeroportului din Viena, într-un interviu acordat Reuters.
Citiți și despre parteneriatul Laudamotion și Ryanair.
„Nu vom reuşi să compensăm pierderea Air Berlin fără aceste subvenţii. Sunt sigur că vom înregistra o creştere solidă în 2018 şi în 2019”, a declarat Julian Jaeger.
Operatorul aeroportului din Viena estimează că în 2018 profitul va creşte cu 16,5%, la 148 de milioane de euro. Vânzările vor urma să depăşească 770 de milioane de euro. De asemenea, numărul de pasageri ar urma să crească anul acesta cu 6%, după un avans de 4,5% anul trecut.
În martie, Ryanair, a anunţat că va achiziţiona o participaţie la noul operator aerian Laudamotion. Astfel îl va ajuta pe Niki Lauda să aibă succes cu noul lui proiect. Totodată compania aeriană își va extinde prezenţa în Germania şi Austria. Austriacul Niki Lauda, triplu campion mondial de Formula 1, a anunţat în decembrie achiziţionarea Niki, compania aeriană pe care a înfiinţat-o în 2003 şi a vândut-o Air Berlin în 2011. Noul nume al companiei este Laudamotion.
Zburați pe ruta București – Viena, cu Laudamotion, din toamna lui 2018.
Jaeger se aşteaptă la extinderea suplimentară a activităţii operatorilor low-cost pe distanţe scurte. De asemenea apreciază că potenţialul pentru zborurile pe distanţe lungi este limitat.
„Avantajul major pe care îl au operatorii low-cost la cursele aeriene pe distanţe scurte nu există la zborurile pe distanţe lungi”. A declarat Julian Jaeger, referindu-se la costurile mai scăzute cu combustibilul şi cu echipajele la cursele aeriene pe distanţe scurte.
Afirmațiile au fost făcute de către domnul Guenther Ofner, care conduce aeroportul împreună cu Jaeger.
„Aceşti oameni devin din ce în ce mai bogaţi. Unul dintre ei ar putea ajunge la concluzia că Aeroportul din Viena oferă oportunităţi excelente de creştere în următorii ani”. A explicat Ofner, adăugând că se aşteaptă la un avans al numărului de pasageri din Asia şi Europa, în special pensionari bogaţi.
Modernizarea şi extinderea până în 2023 a terminalului 3, evaluată la 500 de milioane de euro, va majora veniturile per pasager la 3 euro, de la 2 euro în prezent, au declarat şefii Aeroportului din Viena.
Veniturile per pasager se ridică la 3,7 euro la aeroportul din Frankfurt.