În ciuda progreselor atinse în tehnologie, durata unui zbor este mai mare în zilele noastre decât obișnuia să fie în 1970.
Dar se pare că, în multe cazuri, călătoriile cu avionul de astăzi sunt mai încete decât în anii ’70 în ciuda progreselor realizate în aerodinamică și în designul motoarelor avioanelor.
De exemplu, un zbor non-stop de la New York la Houston, Texas, durează astăzi în jur de trei ore și 50 de minute. Dar, potrivit Business Insider, același zbor, în 1973, a durat două ore și 37 de minute.
Citiți și despre compania aeriană Ellinair va opera zboruri directe România – Grecia în sezonul estival 2018.
În Marea Britanie diferențele sunt mai mici. Zborul de la Londra la Edinburgh durează acum cu 10 minute mai mult decât la mijlocul anilor ’90, potrivit The Telegraph. De asemenea este precizat că zborul din Madrid către Barcelona durează cu 20 de minute mai mult.
Publicația Business Insider explică cauza călătoriilor mai lungi: costul combustibilului.
La urma urmei, site-ul subliniază că, între 2002 și 2012, prețul combustibilului a crescut de la 0,70 dolari / galon la peste 3 dolari.
În 2008, compania Northwest Airlines a declarat că a economisit 162 de galoane de combustibil într-un zbor de la Paris la Minneapolis, când pilotul a redus viteza medie de la 542 mile pe oră la 532.
Reducerea vitezei a dus la un zbor cu 8 minute mai lund, dar a dus la economii de 300 de lire sterline pentru companie.
Citiți și despre primul zbor Londra – București operat de Wizz Air UK.
Șefii companiei Northwest au calculat că, prin încetinirea avioanelor, au economisit 300.000 de lire pe traseul dintre Los Angeles și Hawaii într-un an.
O altă companie aeriană din S.U.A., Southwest, a estimat că a salvat 21 de milioane de lire sterline, adăugând câte unul până la trei minute pentru fiecare zbor.
Compania aeriană low-cost jetBlue a declarat că va economisi aproape 8 milioane de lire sterline.
Un căpitan al unei companii aeriene, vorbind anonim, a explicat că unele aeronave au fost proiectate să zboare mai încet pentru a economisi combustibil.
El a spus pentru MailOnline Travel: „Avioanele mai noi, cum ar fi A330, au fost proiectate să zboare mai lent decât 747 din acest motiv – Mach.82 față de Mach.85 pentru cea mai bună economie.
„Singura excepție o face Dreamliner – zboară la altitudine de croazieră fără pierderi considerabile de combustibil. Dar majoritatea companiilor aeriene nu mai aprobă ca piloții să accelerezea pentru a compensa întârzierile, deoarece costul combustibilului față de timpul salvat este minim.”
Ce părere aveți despre durata unui zbor în anii ’70 față de zilele noastre?