Noul sistem IT Tarom va îmbunătăți relațiile cu pasagerii

Andrei Beldiman, 11 apr.. 2018

Noul sistem IT Tarom va fi achiziționat de compania aeriană pentru a trimite fiecărui pasager, la maximum 10 minute după aterizarea la destinație, un mesaj text (SMS, e-mail etc.) pentru a obține feedback. În mesaje, pasagerii vor fi întrebați despre calitatea serviciilor furnizate în timpul zborului și dacă are eventuale reclamații de formulat.

Dintr-un document remis Profit.ro de către Tarom aflăm mai multe detalii.

„Mesajul va conține maximum 50 de cuvinte și va fi transmis în limba de origine a pasagerului, dacă aceasta este una din următoarele: română, engleză, franceză, germană, spaniolă sau italiană. În orice altă variantă, mesajul va fi trimis în engleză. Mesajul din chestionarul de feed-back va fi compus de Tarom și va permite accesarea directă de către pasager prin intermediul unui link de pe android/iphone/tabletă sau calculator. Soluția va permite vizualizarea răspunsurilor în funcție de întrebare/zbor/perioadă de timp/echipaj/etc. Rapoartele se vor vizualiza în format Excel sau graphic standard.”

Aplicarea unui astfel de sistem integrat de tip Call Center va asigura creșterea gradului de satisfacție a clienților în relația lor cu Tarom. Acest lucru va fi posibil prin acordarea unei atenții sporite solicitărilor, sesizărilor și reclamațiilor transmise prin apeluri telefonice și a reducerii semnificative a timpului alocat prelucrării acestora.

Funcționarea noului sistem IT Tarom va conduce la îmbunătățirea imaginii companiei, în general, în rândul opiniei publice.

Gradul de ocupare al aeronavelor Tarom este inferior mediei europeane, sub 70%. Compania încearcă să îmbunătățească acest indicator prin sporirea numărului de bilete vândute pentru fiecare cursă. Cu cât o aeronavă este mai plină cu atât costul unitar de transport pe fiecare pasager scade, iar operarea devine mai profitabilă. Dar ameliorarea gradului de ocupare este condiționată de nivelul prețurilor la biletele de avion.

Sistemul IT trebuie să ofere posibilitatea accesării bazei de date a sistemului de management al veniturilor (Revenue Management). Acest lucru este necesar în vederea asigurării unui suport în luarea deciziilor cu privire la stabilirea tarifelor de grup. De asemenea sunt luate în vedere și acordarea anumitor reduceri pentru anumite categorii de pasageri, oferte speciale etc.. Durata de realizare a proiectului a fost stabilită la 3 ani și 3 luni.

Termenul de depunere a ofertelor expiră la 27 aprilie. La licitație pot participa companii cu o medie a cifrei de afaceri pe ultimii ani de cel puțin 3 milioane de euro. Acestea trebuie să fi implementat cel puțin o soluție de sistem central de interfațare cu clienții în ultimii 2 ani.

Citiți întregul articol pe profit.ro.

Descoperiți:

← Close