Un urma unui sondaj, 4 din 10 români sunt nemulţumiţi de calitatea serviciilor oferite de companiile din România.
Studiul a fost realizat de UP! Your Service.
Un procent de 42,8% dintre români susţin că au avut, în general, experienţe bune în relaţia cu furnizorii de produse şi servicii cu care interacţionează. 11,1% se declară foarte mulţumiţi de calitatea serviciilor. Numai 2,6% dintre respondenţi spun că au beneficiat de o experienţă excepţională în relaţia cu companiile din România.
Conform studiului, 66,3% dintre români spun că atunci când interacţiunea cu o companie şi calitatea serviciilor de care beneficiază sunt sub aşteptări vor alege să cumpere produse similare de la o altă companie cu o calitate mai bună a serviciilor. 61% povestesc şi familiei şi prietenilor despre experienţa negativă, reiese dintr-un comunicat Agerpres.
Citiți și despre noile ghișee Tarom de pe Aeroportul Internațional Henri Coandă.
„Cred că românii încep să fie din ce în ce mai atenţi la calitatea produselor şi serviciilor pe care le cumpără. Dacă în urmă cu câţiva ani erau interesaţi doar să obţină un produs sau un serviciu într-un termen cât mai scurt, acum analizează şi compară mai mult opţiunile oferite de piaţă şi, de cele mai multe ori, „taxează” un furnizor de servicii sau produse care nu şi-a îndeplinit promisiunea iniţială.”, a spus Elena Călin, CEO UP! Your Service România.
39% au declarat că iau în calcul schimbarea furnizorului imediat după prima experienţă negativă. Mai mult, 45% spun că, într-o astfel de situaţie fac reclamaţii la nivelul companiei sau chiar la autorităţile competente (27%).
În schimb, doar 3 din 10 români povestesc întotdeauna celor din jur despre experienţele excepţionale pe care le au în relaţia cu o companie, iar 39% fac acest lucru frecvent.
Unul din doi români consideră că experienţa pozitivă în relaţia cu o companie este puternic influenţată de atitudinea angajaţilor cu care interacţionează. Pentru a oferi servicii excepţionale clienţilor, o companie trebuie să aibă angajaţi care dau dovadă de grijă şi respect în interacţiunea cu clienţii, criteriu considerat cel mai important de 57,2% dintre românii care au participat la studiul UP! Your Service.
Citește și despre noul sistem IT Tarom prin care compania își dorește îmbunătățirea relațiilor cu pasagerii.
Totodată, compania trebuie să prezinte clar şi transparent toate informaţiile despre produsele şi serviciile pe care le oferă (44,6%), să răspundă rapid la întrebări şi reclamaţii (39,8%) şi să dea dovadă de onestitate, asumându-şi responsabilitatea atunci când apar probleme în interacţiunea cu clienţii (35,7%).
La fel de importantă pentru a putea oferi servicii de calitate clienţilor este, pentru 30% dintre respondenţi, şi experienţa facilă de achiziţie a produselor şi serviciilor companiei.
Lipsa interesului companiilor pentru satisfacţia clienţilor este principalul motiv care împiedică companiile să ofere o experienţă ideală acestora, cred 59% dintre respondenţi, urmată de problemele legate de personal. Astfel, 30,8% dintre români cred că printre motivele pentru care companiile nu oferă servicii de calitate se numără dificultăţile în a recruta şi motiva angajaţi competenţi, lipsa instruirii riguroase a angajaţilor existenţi (45,3%) şi numărul subdimensionat de angajaţi (24,2%).