Șeful celui mai aglomerat aeroport al lumii, pentru pasageri internaționali, a cerut să fie scoase restricțiile pe timp de noapte de pe Aeroportul Heathrow din Londra.
Paul Griffiths, director executiv al Dubai Airports, a declarat că atât timp cât aeronavele noi sunt mai silențioase înseamnă că normele actuale privind zgomotul de pe cel mai aglomerat aeroport din Marea Britanie sunt inutile.
El a declarat pentru The Independent:
„Spre deosebire de Dubai, unde operăm 24/7, aeroporturile din Marea Britanie sunt închise pentru aproximativ o treime din zi. Așa că imaginați-vă: toată investiția, toată infrastructura uimitoare care stă în gol pentru o treime din zi.”
Aterizările și decolările între orele 23:30 și 6:00 sunt limitate la 5.800 pe an, în medie 16 pe noapte. Aeronavele zgomotoase sunt interzise în întregime.
Citiți și despre 50 de crocodili confiscați în aeroport.
Aproximativ doisprezece zboruri sunt programate să sosească în fiecare zi. Acestea aterizează între orele 4.30 și 6 dimineața, în principal din Africa, Asia și Australia.
Primele plecări ale fiecărei zile sunt programate pentru ora 6:00: Austrian Airlines către Viena, TAP Portugal la Lisabona și Swiss la Zurich. Ultima plecare a zilei este zborul companiei Aeroflot către Moscova din terminalul 4, la ora 22.45. Deși în cazul în care au loc întârzierile există plecări și mai târziu.
Citiți și despre autoritatea ridicată a poliției de a identifica pe oricine pe aeroport, fără să dea vreo explicație.
În aprilie, Comitetul pentru Transporturi a cerut guvernului să ia în considerare o interdicție de noapte de șapte ore, mai lungă decât în prezent.
Dl. Griffiths conduce Dubai Airports de 10 ani. Înainte a fost director executiv la Gatwick, care este cel mai ocupat aeroport din Marea Britanie. Acesta are pista cea mai folosită din lume.
Citiți și despre amenințarea cu bombă a unui bărbat dezbrăcat pe aeroport.
În prezent, modelul standard de lucru pe Aeroportul Heathrow din Londra constă în utilizarea unei singure piste numai pentru plecări, iar cealaltă numai pentru sosiri, până la ora 15:00, când se schimbă. Ideea este de a da un pic de repaus rezidenților locali.
Dar folosirea amândurora atât pentru decolări cât și pentru aterizări ar permite un flux mărit pe aeroport.