Aeroporturile din București pot avea un sponsor nou. Compania grecească GEK Terna intenţionează să concureze pentru proiectele de modernizare şi operare ale acestora.
Concesiunile sunt principalele obiective în viitor ale conducerii companiei de construcţii din Grecia. Informațiile provin din partea publicaţiei elene Kathimerini, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
GEK Terna încă aşteaptă semnarea contractului pentru construcţia şi exploatarea noului aeroport Iraklio de la Kastelli, în centrul Cretei. Contractul va fi semnat, conform declaraţiei şefului companiei, Giorgos Peristeris, înainte de sfârşitul acestui an.
Citiți și TOP: Aeroportul Internațional Henri Coandă se situeaza pe locul 116 în lume
GEK Terna a obţinut un proiect de 500 de milioane de euro în cooperare cu grupul GMR din India, cu care a depus şi o ofertă pentru operarea aeroportului din Belgrad.
Conform datelor Eurostat, Bulgaria şi România au avut în 2016 cea mai mare creştere a traficului aerian de pasageri din UE. Aeroportul Henri Coandă din Bucureşti ocupa în 2016 locul 39 în topul celor mai aglomerate aeroporturi din UE, cu 10,979 milioane de pasageri, în creştere cu 18,4% comparativ cu 2015.
Citiți și Noi informații conform cărora Aeroportul Băneasa va fi operațional
Lucrările de aşternere covor asfaltic au costat circa 1,25 milioane lei şi au durat 30 zile. Veștile bune vin din partea Companiei Naționale Aeroporturi București, printr-un comunicat remis Agerpres.
„Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti anunţă redeschiderea pistei de decolare-aterizare nr. 2 (08L-26R) începând de miercuri, orele 18:00, în conformitate cu programul anunţat anterior. Începând de astăzi, pista nr. 2 va fi operaţională pe întreaga lungime de 3500 metri, fapt ce va conduce la o creştere a capacităţii de operare a aeroportului cu peste 50%, până la un număr de 39 aterizări şi decolări pe oră”, spune CNAB, într-un comunicat.