News

Bombardierele din seria C riscă să devină avioane Airbus

Aeronavele din seria Bombardier Inc. C riscă să fie integrate în viitor în categoria de avioane Airbus.

Compania Airbus plănuiește să cumpere și să transforme avioanele Bombardier Inc. din seria C și să le transforme în avioane de linie. Cei 14 ani de marketing investiți în promovarea bombardierelor riscă să fie șterși cu buretele de această posibilă achiziție.

Unul dintre avioanele în care Bombardier a investit mai mult de 6 milioane de dolari riscă să fie reintegrat în categoria A200.

Deocamdată nici o decizie oficială nu a fost luată. Desemnările A210 și A230 vor fi aplicate modelelor CS100 și CS300.

Rebranding-ul avionului, care se va ajunge să facă parte din familia A320 a companiei Airbus, l-ar ajuta să ofere anumite reasigurări potențialilor cumpărători cu privire la viitorul său pe termen lung. Schimbarea va fi probabil anunțată la scurt timp după încheierea achiziționării. Acest lucru va avea loc cel mai probabil înainte de Expoziția Aeriană Farnborough din iulie.

Avioanele din seria C au fost dezvăluite la expoziția Farnborough în 2004.

La acel moment Bombardier a declarat că sunt „competitive, continentale, conectoare”. Numele a adus în prim plan și compania de construcție a avioanelor, Canadair. Aceasta a realizat nucleul companiei Bombardier Aerospace după achiziția sa în 1986. Totodată a sugerat că modelul nou va putea sparge piața monopolizată de Airbus și Boeing.

Compania Airbus preconizează că va deține controlul asupra seriei C după ce modelul s-a luptat să atragă comenzi suficiente pe fondul preocupărilor legate de fezabilitatea sa. Acest lucru a dus la investiții din partea oamenilor care susțin guvernul. Aceasta, la rândul său, a declanșat plângeri de la Boeing că avionul a beneficiat de ajutoare ilegale, determinând SUA să impună taxe care amenința că vor ucide vânzările pe cea mai mare piață de transport aerian din lume. Tarifele au fost mai târziu blocate de un comitet comercial din State.

Andrei Beldiman

Andrei Cristian Beldiman - video reporter 10 ani de experiență internațională în hoteluri de 4 și 5 stele, cu precădere în Grecia Editor și fotograf în timpul liber Călător, povestitor și explorator

Share
Published by
Andrei Beldiman

Recent Posts

Wizz Air anunță trei rute și două aeronave în București, precum și o bază nouă la Băneasa

Wizz Air, cea mai sustenabilă companie aeriană din EMEA, a anunțat astăzi continuarea expansiunii în…

2 luni ago

Legați-vă centura. Acestea sunt cele mai periculoase rute din Europa cu cele mai multe turbulențe

Turbulența pare să fi devenit unul dintre subiectele fierbinți ale anului 2024, cu multiple incidente…

3 luni ago

Un pas major către combustibilul sustenabil pentru aviație: Test operațional SAF finalizat cu succes la Charleroi

Într-o inițiativă comună, Wizz Air, Airbus, Moeve și Aeroportul Charleroi au anunțat încheierea cu succes…

3 luni ago

TAROM deschide societatea TAROM Tehnic. Restructurarea companiei este unul din motivele constituirii unei noi societăți

Compania Națională de Transporturi Aeriene Române, TAROM, anunță un pas strategic semnificativ în evoluția sa:…

3 luni ago

Traficul aerian pe aeroporturile bucureștene continuă să crească în 2024, depășind nivelul pre-pandemic

Anul 2024 a adus o nouă creștere semnificativă a traficului aerian pe principalele aeroporturi din…

3 luni ago

O nouă generație de motoare pentru avioane este gată să scrie istorie

Industria aviației de business și generală se află într-o continuă evoluție, iar motoarele de generație…

3 luni ago

Acest site folosește cookies.