Categories: News

Companiile EasyJet şi Lufthansa sunt interesate de achiziționarea Alitalia

Companiile aeriene europene sunt interesate de achiziţionarea Alitalia. Printre acestea se numără și EasyJet și Lufthansa. Compania Alitalia se confruntă în această perioadă cu dificultăţi financiare.

Alitalia este o companie aeriană care a înregistrat profit doar de câteva ori în cei 70 de ani de existenţă.

Ea a fost plasată sub administrare specială anul trecut, după ce salariaţii au respins un plan de restructurare ce viza reducerea efectivelor şi salariilor.

Conform Agerpress, miercuri, Alitalia a anunţat că a primit trei oferte, fără a preciza numele companiilor. Operatorul german Lufthansa a confirmat că este interesat. În același timp compania britanică low-cost EasyJet a informat că „interesul său revizuit” a fost făcut ca parte a unui consorţiu, fără a-i nominaliza pe ceilalţi membri. Ambele firme s-au referit la o versiune restructurată a Alitalia.

Air France-KLM Group şi firma de private equity Cerberus Capital Management fac parte din consorţiul anunţat de EasyJet, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Reprezentanţii Wizz Air nu au comentat informaţiile publicate de publicaţia italiană Il Sole, conform cărora este interesat de Alitalia.

Ryanair s-a retras din cursa pentru Alitalia. Aceasta a anunţat că se concentrează pe rezolvarea dificultăţilor provocate de lipsa personalului.

În momentul de față Alitalia are aproximativ 9.200 de angajaţi în regim full-time şi alţi 1.600 sunt plasaţi într-o schemă temporară susţinută de stat. Orice reducere permanentă de personal ar fi un subiect sensibil înaintea alegerilor din luna martie. Anul trecut, Guvernul de la Roma a acordat Alitalia credite punte de 900 de milioane de euro pentru a menţine compania pe linia de plutire.

Alitalia reprezenta odată un simbol al renaşterii economice a Italiei după război. Acum încearcă să concureze pe piaţa sa internă cu companiile aeriene low-cost şi trenurile de mare viteză. Autorităţile de la Roma au respins varianta naţionalizării Alitalia, însă soarta companiei este un subiect politic delicat şi orice restructurări dure solicitate de un investitor străin riscă să provoace ample proteste.

Citiți și despre:

Andrei Beldiman

Andrei Cristian Beldiman - video reporter 10 ani de experiență internațională în hoteluri de 4 și 5 stele, cu precădere în Grecia Editor și fotograf în timpul liber Călător, povestitor și explorator

Share
Published by
Andrei Beldiman

Recent Posts

Wizz Air anunță trei rute și două aeronave în București, precum și o bază nouă la Băneasa

Wizz Air, cea mai sustenabilă companie aeriană din EMEA, a anunțat astăzi continuarea expansiunii în…

3 luni ago

Legați-vă centura. Acestea sunt cele mai periculoase rute din Europa cu cele mai multe turbulențe

Turbulența pare să fi devenit unul dintre subiectele fierbinți ale anului 2024, cu multiple incidente…

3 luni ago

Un pas major către combustibilul sustenabil pentru aviație: Test operațional SAF finalizat cu succes la Charleroi

Într-o inițiativă comună, Wizz Air, Airbus, Moeve și Aeroportul Charleroi au anunțat încheierea cu succes…

3 luni ago

TAROM deschide societatea TAROM Tehnic. Restructurarea companiei este unul din motivele constituirii unei noi societăți

Compania Națională de Transporturi Aeriene Române, TAROM, anunță un pas strategic semnificativ în evoluția sa:…

3 luni ago

Traficul aerian pe aeroporturile bucureștene continuă să crească în 2024, depășind nivelul pre-pandemic

Anul 2024 a adus o nouă creștere semnificativă a traficului aerian pe principalele aeroporturi din…

3 luni ago

O nouă generație de motoare pentru avioane este gată să scrie istorie

Industria aviației de business și generală se află într-o continuă evoluție, iar motoarele de generație…

3 luni ago

Acest site folosește cookies.