News

Cum vor afecta lucrările de reparații ale pistelor traficul aerian de pe Aeroportul Henri Coandă

Lucrările de reparații ale pistelor de pe Aeroportul Henri Coandă ar trebui să se încheie până în noiembrie 2018, declară purtătorul de cuvânt al CNAB, Valentin Iordache.

Sursa: Adevarul

Lucrările de reparaţii la pista 2 încep la 1 iunie. La data de 20 iunie acestea ar trebui să se încheie.

„Pista urmează să fie dată în folosinţă pentru operare pe întreaga ei lungime de 3,5 kilometri.” A declarat, marţi, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Valentin Iordache.

„Sunt două categorii de reparaţii. O dată – la platforma 1, acolo unde se scot acum dalele de beton care vor fi înlocuite pe rând până către sfârşitul lunii noiembrie. Cealaltă categorie de lucrări presupune în special decopertare şi asfaltare pe căi de rulare şi pe piste şi acestea sunt etapizate. Pe 12 aprilie am început lucrările la dalele de beton. Iar pe 14 aprilie am început lucrările pe această cale de rulare – calea de rulare Oscar. Deja s-a făcut decopertare pe un kilometru din zona afectată a căii de rulare Oscar. Urmează să se cureţe această zonă şi să se aştearnă un strat de asfalt de 6 centimetri. Ulterior, tot în această zonă, intersecţia cu calea de rulare Whisky va fi şi ea de asemenea tratată, decopertată şi se va aşterne un strat nou de asfalt de 6 cm.”, a spus Iordache, informează Agerpres.

Potrivit acestuia, la începutul lunii mai se va interveni la calea de rulare Delta şi la 20% din pista de aterizare/decolare nr. 1.

Imediat, după încă o lună, la 1 iunie, se va interveni pe pista de decolare/aterizare nr. 2. Această pistă este folosită în momentul de faţă doar pe 65% din lungime.

Purtătorul de cuvânt al CNAB a dat asigurări că pe tot parcursul execuţiei de lucrări se va putea opera pe aeroport fără a fi afectat traficul.

 

Întrebat dacă Aeroportul Băneasa nu ar putea prelua traficul, Iordache a răspuns: „Aeroportul Băneasa are o pistă foarte bună, dar nu are în momentul de faţă capacitate de terminal, capacitatea terminalului este doar de 30 de pasageri/oră de vârf”.

Valentin Iordache a menţionat că în prezent există un acord – cadru în valoare de peste 6 milioane de euro pentru execuţia lucrărilor de reparaţii la căile de rulare ale Aeroportului Henri Coandă. Până în prezent au fost cheltuiți 2,3 milioane de euro.

Iordache a admis că în prezent există nişte restricţii de operare pentru avioanele mari, de tip Boeing-747.

Însă zborurile aeronavelor mai grele sunt autorizate în mod expres fiecare până la finalizarea reparaţiilor.

Operarea aeronavei Boeing-747 a fost restricţionată total. Zborurile se vor putea relua imediat după finalizarea căii de rulare Delta şi mai ales „a celor 20% din suprafaţa pistei 1”. Valentin Iordache a explicat că acei „20% din suprafaţa pistei 1” sunt pe partea laterală a acesteia. Ei sunt afectaţi de motoarele laterale ale avionului Boeing-747. Acesta este motivul ”exfolierii în cauză” şi a restricțiilor impuse.

Oficialul CNAB a dat asigurări că toate lucrările se efectuează cu autorizaţie de construire.

Citiți și despre:

Andrei Beldiman

Andrei Cristian Beldiman - video reporter 10 ani de experiență internațională în hoteluri de 4 și 5 stele, cu precădere în Grecia Editor și fotograf în timpul liber Călător, povestitor și explorator

Share
Published by
Andrei Beldiman

Recent Posts

Wizz Air anunță trei rute și două aeronave în București, precum și o bază nouă la Băneasa

Wizz Air, cea mai sustenabilă companie aeriană din EMEA, a anunțat astăzi continuarea expansiunii în…

3 luni ago

Legați-vă centura. Acestea sunt cele mai periculoase rute din Europa cu cele mai multe turbulențe

Turbulența pare să fi devenit unul dintre subiectele fierbinți ale anului 2024, cu multiple incidente…

3 luni ago

Un pas major către combustibilul sustenabil pentru aviație: Test operațional SAF finalizat cu succes la Charleroi

Într-o inițiativă comună, Wizz Air, Airbus, Moeve și Aeroportul Charleroi au anunțat încheierea cu succes…

3 luni ago

TAROM deschide societatea TAROM Tehnic. Restructurarea companiei este unul din motivele constituirii unei noi societăți

Compania Națională de Transporturi Aeriene Române, TAROM, anunță un pas strategic semnificativ în evoluția sa:…

3 luni ago

Traficul aerian pe aeroporturile bucureștene continuă să crească în 2024, depășind nivelul pre-pandemic

Anul 2024 a adus o nouă creștere semnificativă a traficului aerian pe principalele aeroporturi din…

3 luni ago

O nouă generație de motoare pentru avioane este gată să scrie istorie

Industria aviației de business și generală se află într-o continuă evoluție, iar motoarele de generație…

3 luni ago

Acest site folosește cookies.