Lucrările de reparații ale pistelor de pe Aeroportul Henri Coandă ar trebui să se încheie până în noiembrie 2018, declară purtătorul de cuvânt al CNAB, Valentin Iordache.
„Pista urmează să fie dată în folosinţă pentru operare pe întreaga ei lungime de 3,5 kilometri.” A declarat, marţi, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Valentin Iordache.
„Sunt două categorii de reparaţii. O dată – la platforma 1, acolo unde se scot acum dalele de beton care vor fi înlocuite pe rând până către sfârşitul lunii noiembrie. Cealaltă categorie de lucrări presupune în special decopertare şi asfaltare pe căi de rulare şi pe piste şi acestea sunt etapizate. Pe 12 aprilie am început lucrările la dalele de beton. Iar pe 14 aprilie am început lucrările pe această cale de rulare – calea de rulare Oscar. Deja s-a făcut decopertare pe un kilometru din zona afectată a căii de rulare Oscar. Urmează să se cureţe această zonă şi să se aştearnă un strat de asfalt de 6 centimetri. Ulterior, tot în această zonă, intersecţia cu calea de rulare Whisky va fi şi ea de asemenea tratată, decopertată şi se va aşterne un strat nou de asfalt de 6 cm.”, a spus Iordache, informează Agerpres.
Imediat, după încă o lună, la 1 iunie, se va interveni pe pista de decolare/aterizare nr. 2. Această pistă este folosită în momentul de faţă doar pe 65% din lungime.
Purtătorul de cuvânt al CNAB a dat asigurări că pe tot parcursul execuţiei de lucrări se va putea opera pe aeroport fără a fi afectat traficul.
Întrebat dacă Aeroportul Băneasa nu ar putea prelua traficul, Iordache a răspuns: „Aeroportul Băneasa are o pistă foarte bună, dar nu are în momentul de faţă capacitate de terminal, capacitatea terminalului este doar de 30 de pasageri/oră de vârf”.
Valentin Iordache a menţionat că în prezent există un acord – cadru în valoare de peste 6 milioane de euro pentru execuţia lucrărilor de reparaţii la căile de rulare ale Aeroportului Henri Coandă. Până în prezent au fost cheltuiți 2,3 milioane de euro.
Însă zborurile aeronavelor mai grele sunt autorizate în mod expres fiecare până la finalizarea reparaţiilor.
Operarea aeronavei Boeing-747 a fost restricţionată total. Zborurile se vor putea relua imediat după finalizarea căii de rulare Delta şi mai ales „a celor 20% din suprafaţa pistei 1”. Valentin Iordache a explicat că acei „20% din suprafaţa pistei 1” sunt pe partea laterală a acesteia. Ei sunt afectaţi de motoarele laterale ale avionului Boeing-747. Acesta este motivul ”exfolierii în cauză” şi a restricțiilor impuse.
Oficialul CNAB a dat asigurări că toate lucrările se efectuează cu autorizaţie de construire.
Citiți și despre:
Atunci când vine vorba despre deserturi, gustul joacă un rol esențial în crearea unor momente…
Crăciunul este momentul perfect pentru a-ți surprinde soțul cu un dar care să îi reflecte…
Confortul de a solicita din propria locuință Cererea pentru obținerea cazierului judiciar online reprezintă o…
Industria aeriană se află într-o continuă evoluție, iar inovațiile tehnologice și noile tendințe joacă un…
Rambursarea TVA este un proces esențial pentru transportatori, dar poate fi și unul complicat și…
Agentii Imobiliare Iasi - Oferte Exclusive de Apartamente si Case in Iasi. Ce ar trebui…
Acest site folosește cookies.