EasyJet şi Ryanair au decis să-și consolideze baza de investitori în Europa continentală. Companiile aeriene caută să-și protejeze dreptul de a zbura în această regiune și după Brexit.
Ele au decis să îşi consolideze baza de investitori în Europa continentală în ideea de a a-şi proteja dreptul de a zbura în această regiune chiar şi după Brexit, informează Bloomberg.
EasyJet urmează să organizeze întâlniri cu investitori în Franţa şi Germania în cursul acestei săptămâni în încercarea de a creşte proporţia de acţiuni deţinută de investitorii din Uniunea Europeană după ce Marea Britanie va ieşi din blocul comunitar. Separat, Ryanair, a anunţat luni că va elimina drepturile de vot ale investitorilor non-UE în eventualitatea unui aşa-numit Brexit dur. Ryanair este cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa,
Citiți și despre oferta specială Ryanair: bilete de avion de la 7,99 euro pentru vacanța ta de familie.
La mai puţin de un an înainte de data la care Marea Britanie ar urma să iasă din UE, termenii viitoarei relaţii dintre Marea Britanie şi UE sunt neclari. Progresul lent al discuţiilor a forţat companiile aeriene cu legături puternice cu Marea Britanie să îşi facă planuri de rezervă.
„Ai crede că bunul simţ va prevala. Însă, până acum, discuţiile nu au fost caracterizate prin foarte mult bun simţ”, a declarat directorul Ryanair, Michael O’Leary.
Ryanair nu va îndeplini criteriile UE după Brexit pentru că 20% din acţionarii săi sunt din Marea Britanie. În plus, un mare număr de investitori americani deţin American depositary receipts. În cazul, EasyJet proporţia de acţiuni deţinute de investitori din UE va fi de aproape 49% după ce Marea Britanie va ieşi din blocul comunitar.
Citiți și despre documente false descoperite pe Aeroportul din Cluj-Napoca.
IAG SA, firma mamă a companiei aeriene British Airways, ar putea să se confrunte cu probleme similare. 20% din acţiunile sale sunt deţinute de Qatar Airways, companie cu sediul în afara UE. Cu toate acestea directorul general Willie Walsh a dezminţit posibilitatea ca Brexitul să afecteze structura grupului. Acesta are cartierul general în apropiere de aeroportul Heathrow din Londra dar este înregistrat în Madrid.
EasyJet a înfiinţat deja o companie cu o bază şi autorizaţia de operare în Austria. Acest pas va ajuta compania să poată zbura între statele membre UE şi după Brexit. La rândul său, Ryanair a anunţat că ar putea achiziţiona o autorizaţie separată în Marea Britanie pentru a-şi putea păstra rutele interne din Marea Britanie. IAG SA, firma mamă a companiei aeriene British Airways, are licenţele necesare pentru a zbura în Marea Britanie, Spania şi Irlanda.