News

Ecran touchscreen pentru Airbus A350 în cabina de pilotaj

Airbus plănuiește introducerea unui ecran touchscreen pentru Airbus A350 în cockpit.

Airbus își propune să devină primul producător de aeronave care va debuta tehnologia touchscreen-ului în interiorul cockpit-ului.

Sursa: Twitter

Compania testează în prezent conceptul pe aeronava în curs de dezvoltare A350-1000.

„Vom lansa în curând touchscreens [pe A350] la un operator de lansare”, spune directorul de marketing A850 XWB, François Obé. „Nu vă pot preciza o perioadă de timp … dar va veni în curând.”

El adaugă că Airbus are deja „clienți” pentru această tehnologie și va fi „primul care va introduce aceste ecrane”.

Citiți și Directorul Airbus a afirmat că România prezintă o situație inconstantă

Cockpit-ul A350 este echipat cu șase ecrane identice de mari dimensiuni – cinci unul lângă celălalt și un al șaselea situat central între cei doi piloți. Planul curent este să integreze funcția de control tactil pe cele două ecrane exterioare – care funcționează ca afișaje ale sistemului informatic de la bord (OIS) – și afișajul multifuncțional central (MFD). Fiecare pilot interacționează în prezent cu aceste afișaje folosind unități individuale de comandă a tastaturii și a cursorului (KCCU) pe piedestalul central sau pe tastaturi montate pe fiecare tabel.

Afișajele OIS furnizează funcții electronice de zbor, în timp ce MFD-ul central conține interfețe pentru sisteme precum navigația și gestionarea zborurilor. Afișajele pot fi de asemenea schimbate între diferitele ecrane.

Tehnologia cu ecran tactil are o funcționalitate similară cu cea a unei tablete.

Obé afirmă că tehnologia permite controlul simultan al centralei multifuncționale de către ambii piloți, în timp ce în prezent doar un pilot poate opera ecranul.

„Cu un sistem touchscreen, atât căpitanul cât și primul ofițer pot lucra împreună la pregătirea zborului, la administrarea zborului și în timpul zborului”, adaugă el.

Citiți și Imagini impresionante, un Airbus A350 a decolat aproape vertical

Pilotul experimentat Peter Chandler, care a făcut o prezentare a sistemului pentru jurnaliști în timpul unui zbor de test din Toulouse, spune că interfața KCCU poate fi utilizată atunci când avionul zboară prin turbulențe și se dovedește dificilă utilizarea comenzilor tactile.

Boeing va lansa tehnologia touchscreen pe modelul 777X când va intra în funcțiune în 2020. Acest 777 derivat încorporează o cabină de pilotaj realizată pe baza modelului 787, dar csistemele de comandă manuală au fost înlocuite cu ecrane tactile Rockwell Collins.

Andrei Beldiman

Andrei Cristian Beldiman - video reporter 10 ani de experiență internațională în hoteluri de 4 și 5 stele, cu precădere în Grecia Editor și fotograf în timpul liber Călător, povestitor și explorator

Share
Published by
Andrei Beldiman

Recent Posts

Comanda tort Iasi de la Cofetaria Paradiso

Atunci când vine vorba despre deserturi, gustul joacă un rol esențial în crearea unor momente…

12 ore ago

Cadouri practice și elegante de Crăciun, pentru bărbați: Soțul tău le va iubi!

Crăciunul este momentul perfect pentru a-ți surprinde soțul cu un dar care să îi reflecte…

18 ore ago

Avantajele Pentru Cerere Cazier Judiciar Online

Confortul de a solicita din propria locuință Cererea pentru obținerea cazierului judiciar online reprezintă o…

o lună ago

Viitorul Călătoriilor Aeriene: Inovații și Tendințe

Industria aeriană se află într-o continuă evoluție, iar inovațiile tehnologice și noile tendințe joacă un…

4 luni ago

Care sunt cele mai frecvente greșeli care întârzie rambursarea TVA pentru transportatori?

Rambursarea TVA este un proces esențial pentru transportatori, dar poate fi și unul complicat și…

4 luni ago

Agentii Imobiliare Iasi – Oferte Exclusive de Apartamente si Case in Iasi. Ce ar trebui sa urmaresti cand cauti o agentie imobiliara?

Agentii Imobiliare Iasi - Oferte Exclusive de Apartamente si Case in Iasi. Ce ar trebui…

4 luni ago

Acest site folosește cookies.