News

EUCOM a ordonat avioanelor civile să evite Siria. Care este pericolul?

EUCOM a ordonat avioanelor civile care aveau zboruri peste Siria sa reruteze planurile de zbor pt urmatoarele 48 de ore.

Dacă veți intra pe site-ul flightradar24.com și veți căuta zona Siriei, veți observa că spațiul aerian este gol.

Niciun avion comercial nu se deplasează deasupra Siriei.

Cauza este un posibil atac al Statelor Unite ale Americii, al Marii Britanii și al Franței. EUCOM afirmă că are un F22 Raptor în Oman, Tornado englezesti în Cypru și Rafale franceze. De asemenea distrugatorul Cook și mai mult de un submarin din Clasa Ohio sunt plasate în largul Siriei. Acestea sunt gata de atac cu rachete de croazieră sau chiar balistice dar focoase convenționale. Rusia amenință cu contra lovituri dacă Siria e atacată. Totuși se pare că președintele rus, Putin, nu întelege de vorbă bună. Statele Unite ale Americii iau în considerare să comunice pe limba pe care o înțelege și o apreciază: forța.

Rusia face progrese în domenii cheie ale tehnologiei militare.

În același timp nu dă semne că ar scădea eforturile de destabilizare a Occidentului. Acestea sunt declarațiile comandantului forţelor americane în Europa, generalul Curtis M. Scaparrotti. Acesta crede că până în anul 2025, armata rusă ar putea depăşi capacităţile americane din Europa. Contiunarea modernizării EUCOM, a precizat generalul Sccaparrotti, este esenţială pentru păstrarea şi îmbunătăţirea superiorităţii militare americane.

„Având în vedere modrenizarea lor, viteza cu care ei progresează… noi trebuie să continuăm modernizarea pe care am realizat-o în scopul de a rămâne forţa dominantă în regiune” a declarat generalul Scaparrotti în martie. „Dacă nu vom face aceste lucruri, cred că ritmul lor îi va transforma într-o provocare în domeniul militar, în aproape orice perspectivă, de exemplu în 2025”.

În februarie, EUCOM a cerut 6,5 miliarde de dolari pentru programul cheie în regiune, iniţiativa europeană de descurajare, care întăreşte forţele aeriene, navale şi terestre în întreg continentul. Conducătorii EUCOM au declarat că vor reflecta la necesitatea „descurajării agresiunii şi influenţei maligne în Europa îmbunătăţind capacitatea noastră de reacţie aeriană, maritimă, terestră şi prin extinderea interoperabilităţii cu forţele multinaţionale”.

Citiți articolul integral AICI.

Descoperiți și:

Andrei Beldiman

Andrei Cristian Beldiman - video reporter 10 ani de experiență internațională în hoteluri de 4 și 5 stele, cu precădere în Grecia Editor și fotograf în timpul liber Călător, povestitor și explorator

Share
Published by
Andrei Beldiman

Recent Posts

Wizz Air anunță trei rute și două aeronave în București, precum și o bază nouă la Băneasa

Wizz Air, cea mai sustenabilă companie aeriană din EMEA, a anunțat astăzi continuarea expansiunii în…

2 luni ago

Legați-vă centura. Acestea sunt cele mai periculoase rute din Europa cu cele mai multe turbulențe

Turbulența pare să fi devenit unul dintre subiectele fierbinți ale anului 2024, cu multiple incidente…

3 luni ago

Un pas major către combustibilul sustenabil pentru aviație: Test operațional SAF finalizat cu succes la Charleroi

Într-o inițiativă comună, Wizz Air, Airbus, Moeve și Aeroportul Charleroi au anunțat încheierea cu succes…

3 luni ago

TAROM deschide societatea TAROM Tehnic. Restructurarea companiei este unul din motivele constituirii unei noi societăți

Compania Națională de Transporturi Aeriene Române, TAROM, anunță un pas strategic semnificativ în evoluția sa:…

3 luni ago

Traficul aerian pe aeroporturile bucureștene continuă să crească în 2024, depășind nivelul pre-pandemic

Anul 2024 a adus o nouă creștere semnificativă a traficului aerian pe principalele aeroporturi din…

3 luni ago

O nouă generație de motoare pentru avioane este gată să scrie istorie

Industria aviației de business și generală se află într-o continuă evoluție, iar motoarele de generație…

3 luni ago

Acest site folosește cookies.