Cine a spus că necesitatea este mama invenției trebuie să fi lucrat în marketing. Și nicăieri nu a fost mai evident acest spirit de invenție în fața adversităților decât în lumea evenimentelor virtuale, unde specialiștii în marketing de evenimente au descoperit că pot ajunge la cât mai mulți consumatori cu evenimentele live. Dar aceasta nu a fost singura inovație care a schimbat industria. Un nou tip de evenimente hibride a apărut, de asemenea, pe scenă și este plin de atât de mult potențial, încât are chiar o viață proprie.
Acestea se numesc evenimente prin satelit – evenimente live la scară mică, regionale, în care diferite companii și branduri invită clienții și consumatorii să se întâlnească față în față și să experimenteze un amestec de conținut de evenimente live și virtuale. Dacă potențialii clienți și participanții nu pot ajunge la un eveniment care are loc într-un mare oraș al lumii, un eveniment prin satelit poate fi răspunsul. Aceste evenimente la distanță devin atât de populare încât lanțurile hoteliere precum Hilton și restaurantele precum Ruth’s Chris Steakhouse își transformă sălile de conferințe tradiționale în centre de difuzare de înaltă tehnologie.
Care este diferența dintre evenimentele prin satelit, evenimentele virtuale și evenimentele hibride? Răspunsul este simplu: evenimentele virtuale au loc în întregime online, în timp ce evenimentele prin satelit sunt hibride, adică au loc atât personal, cât și online. Un eveniment prin satelit este considerat un tip de eveniment hibrid, deoarece participanții se întâlnesc față în față în propria destinație regională, dar interacționează și cu alte regiuni prin videoconferință pe internet. Există diferite tipuri de evenimente care pot avea loc într-un spațiu fizic, precum și online, deoarece nu orice persoană care dorește să participe are posibilitatea de a vizita cazinouri, stadioane olimpice sau locuri renumite din lume. În zilele noastre, este foarte obișnuit ca jucătorii de poker să se înscrie la evenimente prin satelit care au loc în fiecare zi a săptămânii, sau ca fanii muzicii să-și audă cântăreții și trupele preferate cântând în cadrul unor concerte de top. Un concert transmis prin satelit, foarte reușit, a fost susținut anul acesta în aprilie, de trupa Vama, chiar pe plaja Vama Veche. Aceștia au scos la vânzare bilete ca pentru un concert normal și au avut grijă ca fiecare fan să se simtă ca și cum ar fi fost acolo, împreună cu ei.
Un dezavantaj al evenimentelor în persoană este că acestea necesită adesea timp extins pentru călătorie, mai ales dacă evenimentul este adresat oamenilor din întreaga lume. Timpul, costurile și conflictele de planificare nu ar trebui să împiedice pe nimeni să ia parte la un anumit eveniment. Evenimentele prin satelit sunt mai aproape de casă – un mare apel pentru participanții care ezită să călătorească cu avionul. Suplimentar, acestea oferă participanților o experiență mai personalizată. Nu există nimic care să poată egala agitația unei conferințe sau expoziții aglomerate. Cu toate acestea, unii participanți doresc o experiență mai detașată și personalizată decât acest gen. Evenimentele regionale prin satelit sunt extrem de personalizabile și oferă participanților posibilitatea de a crea conexiuni într-un mediu mai restrâns, mai sigur, mai curat și mai puțin agitat.
Pentru organizatori există mai multe strategii pentru găzduirea unui eveniment interesant, chiar cu multiple destinații. Oamenii adoră evenimentele și, cu cât acestea sunt mai atrăgătoare, cu atât mai bine. Cea mai importantă strategie este colaborarea cu un furnizor specializat în tehnologia evenimentelor virtuale. Toate evenimentele virtuale și hibride au nevoie de o platformă virtuală de evenimente care să fie fiabilă. Vor apărea dificultăți în crearea unei experiențe de participare plăcute dacă streaming-ul este agitat sau dificil de interceptat. Un organizator trebuie să adreseze următoarele întrebări atunci când intervievează furnizorii de platforme video: ce experiență au cu evenimentele virtuale?, ce platformă folosesc pentru a transmite în direct?, care este implicarea lor în proces? Furnizorul de platformă video ar trebui să colaboreze constant pentru a crea o experiență care va susține viziunea evenimentului.
La un moment dat este posibil să ajungem să ne întrebăm dacă evenimentele prin satelit vor rămâne la modă. La fel ca majoritatea tendințelor, unele rămân și altele pleacă. De fapt, sunt multe tendințe remarcabile din industria evenimentelor care vor rămâne probabil și în 2022 și nu numai. Și există o oarecare siguranță că evenimentele hibride sunt calea viitorului.