Din cauza degradării pistelor a avut loc un incident grav pe Aeroportul Otopeni.
Incident grav pe Aeroportul Otopeni din cauza degradării pistelor. Un Boeing 747 israelian a dislocat o bucată din calea de rulare la decolare. În urma acestui eveniment pista a fost închisă de urgență.
Acest lucru a fost cauzat după ce o bucată din calea de rulare a fost dislocată în timpul decolării unui Boeing 747-400 al companiei israeliene El Al. În același timp a doua pistă era închisă pentru lucrări de intretinere. Aceasta era funcțională doar pe două treimi din lungime, atrage atentia Asociatia Pro Infrastructura. De asemenea ONG-ul afirmă că pistele și suprafețele de mișcare de pe aeroportul internațional din Otopeni sunt într-o stare foarte îngrijorătoare.
Conform API:
„Pista 08R/26L, singura operațională pe întreagă lungime de 3500m, cârpită în repetate rânduri cu straturi subțiri de asfalt, a ajuns să reprezinte un adevărat risc de siguranță. Spre exemplu, vinerea trecută în urmă decolării unei aeronave Boeing 747-400 a companiei israeliene El Al, o bucată din pistă s-a dislocat complet, forțând închiderea de urgență a acesteia. O astfel de situație este extrem de gravă, punând în pericol atât siguranță aeronavei cât și a călătorilor, indicând nevoia urgentă a unor reparații capitale, nefiind vorba de primul incident de acest fel.”
De asemenea reprezentanții ONG-ului au adăugat următoarele:
„În timpul acestui incident, pista 08L/26R, cealaltă pistă a aeroportului, degradată profund și nefuncțională pe o treime din lungime era închisă complet pentru lucrări de întreținere. În consecință, timp de mai bine de o oră, Aeroportul Internațional Henri Coandă București a fost complet închis traficului aerian. Aeronavele aflate în zbor au fost nevoite să survoleze în zone de așteptare până la remedierea situației.”
Într-un interviu recent, domnul Werner Wollf, directorul TAROM, declara că starea căiilor de rulare de pe Aeroportul Otopeni este sub orice critică. Potrivit afirmațiilor acestuia gropile din pistă taie roțile avioanelor. Astfel compania este nevoită să le schimbe uneori chiar de cinci sau șase ori mai des decât ar trebui.
„Solicităm Companiei Naționale Aeroporturi București precum și Ministerului Transporturilor din România întreprinderea de măsuri urgente pentru reabilitarea capitală și operaționalizarea pistelor Aeroportului Henri Coandă pentru a nu ajunge în situația unor evenimente cu posibile urmări tragice.”
, scrie API.
Citiți și despre: