Delta și Korean Air vor lansa perteneriatul planificat la data de 1 mai. Astfel vor îndeplini termenul limită strict pe care l-au stabilit pentru implementare, cu mai puțin de o lună în urmă.
Transportatorii Alianței SkyTeam vor lansa parteneriatul pe rutele dintre Asia și SUA și dincolo de ambele regiuni. Aceste informații reiese dintr-un anunț depus la Departamentul de Transport al SUA pe 23 aprilie. Parteneriatul va avea o durată de cel puțin 10 ani.
Directorii ambielor companii au declarat, separat, pentru FlightGlobal, în aprilie, că speră să lanseze parteneriatul în mai.
„Credem că aceasta este probabil cea mai rapidă implementare pentru un parteneriat.”
Declarația a fost făcută de Steve Sear, Președinte – Vice Președinte Internațional și Executiv – Vânzări globale pentru Delta Air Lines.
Noua colaborare va permite companiilor Delta și Korean Air să contracareze parteneriatele companiilor American Airlines și Japan Airlines (JAL), precum și al companiilor United Airlines și All Nippon Airways Airways (ANA), din Pacific.
„Cred că [Seoul] Incheon este un aeroport mult mai bun pentru a conecta lumea cu Asia decât [Tokyo] Narita”, a declarat John Jackson, vicepreședinte de marketing și vânzări pentru America de Nord și de Sud la Korean Air, într-un interviu.
Narita rămâne punctul principal de legătură pentru American Airlines și Japan Airlines, dar și pentru United Airlines și All Nipon Airways.
Jackson a menționat și noul terminal 2 de pe Incheon, care găzduiește Korean Air, Delta și alte companii care fac parte din alianța SkyTeam. Acesta a fost deschis în ianuarie ca un beneficiu.
Delta și Korean Air au împreună o cotă de 16% din capacitatea aeriană SUA-Asia în prima jumătate a anului. American-JAL cu o cotă de 12,5% și United-ANA cu o cotă de 21%, arată programele FlightGlobal Diio.
Companiile aeriene au primit, la sfârșitul lunii martie, aprobarea sud-coreeană pentru a forma parteneriatul și aprobarea SUA în noiembrie 2017.