Agenția de turism Terra Tourism a anunțat vineri, 22 iunie, că a intrat în insolvență. Phoenicia Hotels a sărit în ajutorul clienților păgubiți.
Clienții agenției de turism Terra Tourism se află în imposibilitatea de a beneficia de serviciile achitate. Președintele Phoenicia Hotels, Mohammad Murad, a anunţat marţi, într-un comunicat de presă, că va caza clienții care au plătit pentru pachete de vacanță.
Agenţia Terra Tourism şi-a anunţat, vineri seara (22 iunie n.r.), prin intermediul unui e-mail, partenerii şi clienţii că nu-şi mai poate onora obligaţiile faţă de aceştia şi le-a recomandat să se adreseze asiguratorului City Insurance.
„Phoenicia Hotels vine în sprijinul clienÅ£ilor păgubiÅ£ii în urma situaÅ£iei de colaps pe care agenÅ£ia de turism Terra Tourism a anunÅ£at-o public. Astfel, turiÅŸtii care ÅŸi-au achiziÅ£ionat vacanÅ£ele prin intermediul acesteia ÅŸi în prezent se află în imposibilitatea de a beneficia de serviciile achitate vor fi bineveniÅ£i în unităţile ce aparÅ£in lanÅ£ului nostru. ÃŽn drumul anevoios spre a înscrie turismul românesc pe harta turistică a lumii ÅŸi a crea o imagine compactă a României este benefic ca toate structurile ce oferă servicii turistice să fie receptive în astfel de momente dificile. Suntem convinÅŸi că este necesar să ne dezvoltăm cultura de a-i ajuta pe cei din jurul nostru în situaÅ£iile limită, iar în acest sens suntem deschiÅŸi spre a le oferi clienÅ£ilor păgubiÅ£i în situaÅ£ia traversată de către agenÅ£ia Terra Tourism, ÅŸansa de a se bucura de vacantă”, precizează Murad .
De asemenea el a adăugat că „în experienÅ£a anilor am învăţat alături de oaspeÅ£ii noÅŸtri, mici ÅŸi mari, importanÅ£a vacanÅ£elor lor, dincolo de material ÅŸi economic”.
Reprezentanţii juridici ai Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) au anunţat duminică printr-un comunicat de presă că sunt la dispoziţia turiştilor care au achiziţionat pachete turistice prin intermediul agenţiei Terra Tourism, entitate care şi-a anunţat la sfârşitul acestei săptămâni intrarea în insolvenţă.
Totodată, ANAT a criticat modul în care Ministerul Turismului a tratat propunerile specialiştilor din turism referitoare la modificările legislative care să asigure o garantare a sumelor plătite de către turişti în cazul intrării în insolvenţă a agenţiei de turism.
Potrivit sursei citate, începând cu data de 1 iulie 2018, România trebuie să transpună în legislaţia naţională o nouă Directivă care va reglementa modul de aplicare a condiţiilor necesare pentru garantarea efectivă şi reală a pachetelor de servicii turistice.
„Noua Directivă UE nr 2302/2015, care va fi transpusă ÅŸi în legislaÅ£ia românească începând din 1 iulie 2018, va reglementa modul de aplicare, iar ANAT îşi exprimă determinarea pentru ca, împreună cu Ministerul Turismului, să asigure condiÅ£iile necesare pentru garantarea efectivă ÅŸi reală a pachetelor de servicii turistice ÅŸi pentru asigurarea unui mediu de business sustenabil agenÅ£iilor de turism din România”, notează ANAT.
Agenţia Terra Tourism şi-a anunţat, vineri seara, prin intermediul unui e-mail, partenerii şi clienţii că nu-şi mai poate onora obligaţiile faţă de aceştia şi le-a recomandat să se adreseze asiguratorului City Insurance.
Anul trecut, cazul Omnia Turism a adus în prim plan problemele legate de lipsa garantării pachetelor turistice pentru românii care achiziţionează vacanţe prin agenţiile de turism din România.
Astfel, după decesul patronului Omnia Turism, în data de 15 octombrie 2017, un număr de 244 de turişti se aflau în vacanţe din străinătate prin respectivul tur-operator.
Pe de altă parte, ministrul Turismului de la acea vreme, Mircea Dobre, i-a sfătuit pe toţi cetăţenii care au cumpărat pachete turistice prin Omnia Turism să nu mai plece în acele călătorii, deoarece conturile agenţiei au fost blocate de bănci şi nu se mai pot fi efectua plăţi. În urma controlului la sediul agenţiei s-a descoperit că Omnia avea o poliţă de despăgubire de numai 50.000 dolari şi doar 30.000 de euro în conturi.
Ministrul de resort a arătat că paguba produsă de Omnia Turism este cea mai mare de după RevoluÅ£ie, în condiÅ£iile în care agenÅ£ia a vândut pachete de aproximativ 7,5 milioane de euro pentru anul 2018 unui număr de 8.500 de clienÅ£i, iar pentru perioada 17 octombrie – 31 decembrie 2017 au mai fost încasaÅ£i 433.000 de euro de la 202 turiÅŸti.
La o lună distanţă după acel eveniment, compania de asigurări Omniasig Vienna Insurance Group, asigurătorul Omnia Turism, anunţa că a avizat 2.195 de dosare de daună pentru turiştii afectaţi.