Prețul biletelor de avion va crește de 3 ori în cazul în care autoritățile vor fi obligate să regularizeze capacitatea avioanelor astfel încât să coincidă cu viteza la care se face o evacuare de urgență.
Acest lucru a fost adus încă odată în prim plan marți, 8 mai, când mai mulți pasageri și-au luat bagajul de mână cu ei, în timpul unei evacuări de urgență a zborului companiei Delta Air Lines DL1854, pe Aeroportul din Denver, SUA.
153 de pasageri se aflau la bordul aeronavei în momentul în care fumul a pătruns în cabină. Avionul a efectuat o aterizare de urgență în Denver.
Pasagerii au fost nevoiți să părăsească nava cu ajutorul topoganelor de urgență.
Una dintre pasagere, Rachel Naftel, a scris pe Twitter: „Cel mai înspăimântător lucru. După aterizare fum prin orificiile de ventilație și foc. Senzație de leșin și rău. Bebelușul a fost ultimul scos afara! Evacuare de urgență. Cel mai groaznic lucru vreodată.”
Pasagerii au îngreunat evacuarea deoarece au pierdut timp în care și-au luat bagajele de mână din cabină. Aceștia și-au riscat viețile din cauza obsesiei de a-și lua bagajele.
Dacă autoritățile de reglementare ar trebui să reevalueze Boeing-ul 777 în funcție de evenimentele întâmplate, ieșirile de urgență ar trebui refăcute pentru a facilita evacuarea a doar 183 pasageri – jumătate din capacitatea actuală a aeronavei.
Dar, pentru aeronavele mai mici, cum ar fi A320 – și Boeing 737 – care au o limită de ieșire de 195 și o configurație tipică de 180 de pasageri, majoritatea din clasa economy, impactul ar fi devastator, cu o nouă limită de doar 65 de pasageri pe zbor.
Aceasta ar însemna o triplare a tarifelor pentru a face aeronava viabilă din punct de vedere economic.
Impactul asupra industriei și asupra economiei mondiale ar fi devastator. Trebuie făcut ceva înainte ca sute să moară într-o evacuare de urgență a unui avion.
Există, de asemenea, posibilitatea ca bagajele să rănească pasagerii dacă sunt voluminoase și vor cădea din compartimentele de deasupra lor. De asemenea pasagerii se pot răni singuri dacă sar pe topoganul de evacuare cu bagajele sau pot lovi alți oameni.
Din păcate, va fi nevoie de o evacuare dezastruoasă, cu decese multiple, pentru ca industria aeriană să acționeze.