Ryanair a recunoscut planul său de a le cere pasagerilor să-și lase bagajul de mână la poartă, nu ajută avioanele să plece la timp. Oare compania aeriană dorește să-și schimbe din nou politica de check-in a bagajelor?
Ryanair și-a modificat anul trecut politica privind bagajele. Astfel din cele două bagaje de mână ale unui pasager, cel mai mare trebuie să ajungă la cală. Potrivit The Guardian, CEO-ul Michael O’Leary nu este fericit. „Este vorba despre o problemă de manevră, mai ales în perioadele de vârf. Există multe zboruri în care acum trebuie să punem gratuit 100 sau 120 de bagaje la cală. În cazul în care acest lucru continuă va trebui să revizuim această procedură. ”
Citiți mai multe despre pasagerii consideră derutante noile reguli pentru check-in Ryanair.
Ca parte a schimbărilor de anul trecut, Ryanair a modificat regulile pentru bagajele de cală și pentru cele de mână. Pasagerii care au ales bagaje de cală au plătit mai puțin, taxele scăzând de la 35 la 25 de euro. Pentru bagajele de mână, Ryanair a încetat să permită pasagerilor să aducă la bord două bagaje, cum ar fi o valiză mică și un laptop. Cu toate acestea, al 2-lea bagaj, mai mare, poate fi trimis la cală, gratuit, de la poartă. De aici a rezultat și haosul de pe aeroporturi. Pasagerii care vor să ia cu ei și cel de-al 2-lea bagaj au opțiunea de „Priority Boarding”, pentru suma de 5 euro în plus.
Din păcate acest lucru nu a avut rezultatele scontate. Oamenii preferă să plătească 5 euro în plus pentru ca un bagaj de mână mai greu să ajungă la cală, decât să plătească 25 de euro pentru un bagaj de cală.
Citiți și despre limitele bagajului de mână și de cală la companiile aeriene care operează pe Aeroportul Henri Coandă.
Trebuie să existe o cale mai bună, deoarece toată lumea urăște modelul actual, de la pasageri până la personalul de la poartă și echipajele de zbor. „Pasagerii de afaceri urăsc să aștepte bagajului și eventual să constate că acesta poate fi declarat dispărut la destinație. De cealaltă parte turiștii de la clasa Economică preferă costuri reduse ale biletului de avion.”. Explică Tilmann Gabriel, directorul programului de management al aviației la City, Universitatea din Londra. „În cabină există doar un spațiu limitat, iar bagajele pot fi depozitate doar în compartimentele de deasupra capetelor sau sub scaune. Echipajul de zbor întâmpină probleme pentru a găsi spațiu, pentru a evita întârzierile.”
Rămânem cu întrebarea, oare compania aeriană va schimba din nou regulile pentru bagajele de mână?