TAROM doarme și pare că nu vrea să se trezească deși este la un pas de faliment și condiționată de guvern, în urma împrumutul să-și revină. Are în medie 16 curse pe zi, din care multe sunt locale și….goale, în timp ce WIZZAIR zboara aproape la capacitate maximă cu 26 curse pe zi în medie. Și asta într-o zi de weekend.
Conducerea TAROM pare să fie chitită pe planul falimentului. Reamintim că i-a luat companiei naționale 14 zile să deschidă rute spre Spania, de când guvernul a scos țara din lista galbenă.
Deși au acces, daca vor la informații înaine oricărei companii aeriene, Wizzair a așteptat doar comunicatul de presă emis de INSP, pentru a deschide rutele spre Spania atunci când țara a fost exclusă din lista zonelor galbene.
Și mai presus de asta a lansat și promoții să fie siguri că rata de încărcare a avioanelor era cât mai mare. La TAROM lumea pare că doarme, nimeni nu s-a agitat să redeschidă măcar cele două rute spre Madrid și Barcelona, pe care mulți dintre pasageri le preferau în detrimentul companiilor low cost, pentru că prețul și serviciile sunt mult mai sus decât cele ale Wizzair.
În timp ce mai bine de jumătate din însoțitorii de zbor TAROM stau acasă în somaj tehnic, pe un salariu de 1400 de lei, cei de la Wizzair zboară la cel puțin un salariu lunar de cel puțin 1000 euro pe lună.
Agonia TAROM este parcă vrută atât de conducerea actuală cât și de Ministerul Transporturilor, care din afară efectiv refuză să deschidă rute, să lanseze promoții și servicii, precum face Ryanair pe rutele interne cu care concurează direct cu TAROM.
În timp ce TAROM vinde un bilet spre Timișoara cu 55 de euro cu bagaj de cală, Ryanair are prețuri de 14 euro sau chiar 9.99 euro pe segment fară bagaj de cală.
De ce este TAROM în această situație, de ce ce nu aplică reduceri?
Să ne răspundă George Rotaru.
Va continua.