Categories: News

TAROM deschide societatea TAROM Tehnic. Restructurarea companiei este unul din motivele constituirii unei noi societăți

Compania Națională de Transporturi Aeriene Române, TAROM, anunță un pas strategic semnificativ în evoluția sa: înființarea TAROM Tehnic, o nouă entitate care se va ocupa de servicii de întreținere și reparații pentru aeronave civile, cu specializare pe modelele Boeing, Airbus și ATR. Noua companie, deținută integral de C.N. TAROM S.A., va prelua tradiția și competența fostei Direcții Tehnice TAROM, cu scopul de a deveni un jucător de referință în industria regională de mentenanță aeronave (MRO – Maintenance, Repair and Overhaul).

Parte din planul de restructurare agreat cu Comisia Europeană

Decizia de a crea TAROM Tehnic vine ca măsură cheie în cadrul planului de restructurare a TAROM, aprobat de Comisia Europeană (CE) și finanțat printr-un ajutor de stat în valoare de 95,3 milioane EUR, aprobat în data de 29 aprilie 2024.
Obiectivul restructurării este de a asigura stabilitatea financiară pe termen lung, de a optimiza costurile și de a moderniza flota.
Performanțele financiare ale TAROM au înregistrat îmbunătățiri semnificative în perioada 2023-2024. După reducerea pierderilor la mai puțin de o treime în 2023, estimările pentru 2024 indică rezultate pozitive.

Acest ajutor se aliniază practicilor europene de susținere a industriei aviatice, în contextul în care alte companii precum Lufthansa sau LOT au beneficiat de scheme similare, mai ales într-un mediu economic dificil influențat de pandemia de COVID-19.

TAROM Tehnic: motorul modernizării și al eficientizării

TAROM Tehnic răspunde cerințelor pieței atât la nivel național, cât și la nivel regional, în contextul unei cereri crescânde pentru servicii MRO (Maintenance, Repair and Overhaul).
Prin expertiza dobândită de-a lungul anilor, echipele fostei Direcții Tehnice TAROM dețin competențe multi-marcă, acoperind Boeing, Airbus și ATR.
Noua companie își va extinde serviciile către companii aeriene internaționale și operatori de transport cargo, valorificând capacitățile de întreținere și infrastructura deja existentă.
Estimările managementului TAROM arată că, în primul an de operare, TAROM Tehnic ar putea genera venituri de până la 10 milioane EUR, cu o prognoză de 30-35 milioane EUR în următorii 3-5 ani.

Costin Iordache, Director General TAROM, subliniază importanța proiectului:
„Înființarea TAROM Tehnic reprezintă un pas strategic esențial în procesul de modernizare și eficientizare a operațiunilor companiei noastre. Această nouă entitate nu doar că valorifică expertiza tehnică acumulată de-a lungul anilor, dar ne și deschide uși către piețe noi, oferind servicii competitive pe plan internațional. Este o oportunitate de a demonstra că TAROM poate fi un lider regional în domeniul întreținerii aeronavelor, contribuind astfel la dezvoltarea aviației civile din România.”

Obiective strategice și direcții de dezvoltare

Eficientizarea operațiunilor se află în prim-plan, prin modernizarea proceselor de întreținere și reparații și reducerea timpului de inactivitate a aeronavelor, fapt care va crește calitatea serviciilor oferite.

Diversificarea portofoliului de clienți reprezintă un pilon strategic, vizând extinderea serviciilor către companii aeriene internaționale, inclusiv operatori low-cost, linie și cargo. Primul pas este abordarea tuturor companiilor care operează pe Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni, în vederea încheierii unor contracte de întreținere linie și în hangar, valorificând poziționarea strategică a facilităților TAROM.

Creșterea capacităților de întreținere va fi susținută prin modernizarea și extinderea hangarului și a facilităților conexe, pentru a permite gestionarea unui număr mai mare de aeronave simultan. Acest lucru va reduce timpul de așteptare și va deschide oportunități pentru încheierea de noi contracte, sprijinind în același timp dezvoltarea economică a Aeroportului Otopeni.

Parteneriatele strategice cu lideri din industria aviatică vor fi esențiale pentru a completa gama de servicii și pentru a asigura competitivitatea și vizibilitatea TAROM Tehnic la nivel internațional. Atragerea unor potențiali parteneri strategici și investitori financiari reprezintă o etapă viitoare importantă în dezvoltarea companiei.

Serviciile de instruire și certificare fac parte integrantă din strategia de dezvoltare a TAROM Tehnic. Programele de formare vor fi conforme cu reglementările EASA și vor contribui la consolidarea competențelor tehnice ale personalului, oferind un pachet complet de servicii în întreținerea aeronavelor de tip Boeing, Airbus și ATR.

Angajații și continuitatea activității

Peste 300 de angajați ai fostei Direcții Tehnice TAROM vor fi transferați către TAROM Tehnic, păstrându-și drepturile și obligațiile contractuale în conformitate cu legislația privind protecția salariaților și Codul Muncii. Noile poziții care vor fi înființate în cadrul companiei vor sprijini dezvoltarea competitivă a TAROM Tehnic și vor asigura menținerea unor standarde înalte de calitate.

Performanța angajaților va fi evaluată printr-un sistem de management al performanței similar celor implementate de companii etalon din industrie, precum Lufthansa Technic. Pentru stabilitatea și continuitatea activităților, TAROM Tehnic va încheia un contract de mentenanță și reparații cu TAROM, asigurând servicii tehnice pentru întreaga flotă.

„Pentru a asigura o tranziție eficientă, managementul companiei Tarom Tehnic va fi partajat astfel încât să asigurăm o gestionare administrativă eficientă. De asemenea, noua companie va dispune de un capital inițial care să susțină operațiunile pentru prima perioadă de activitate, consolidând baza financiară pentru o tranziție lină și eficientă”, a adăugat Costin Iordache, Director General TAROM.

Viziune pe termen lung

Prin această nouă etapă de dezvoltare, TAROM își propune să consolideze poziția României în domeniul aviației regionale, prin crearea unui centru de excelență în mentenanța aeronavelor. Compania are în vedere dezvoltarea unui ecosistem educațional și industrial care să atragă parteneri strategici și investitori și care să sprijine pregătirea specialiștilor în aviație.

De asemenea, planul de restructurare TAROM urmărește reînnoirea flotei, optimizarea comercială (inclusiv creșterea veniturilor auxiliare), eficientizarea operațională și scăderea costurilor.

Despre TAROM

TAROM este o companie aeriană românească înființată ca societate de stat în 1954, reorganizată conform OG din 1997 și constituită ca societate pe acțiuni în baza Legii nr. 136/1998. Este compania națională de transport aerian a României, deținută în proporție de 97,25% de către statul român, prin Ministerul Transporturilor. Restul acționarilor minoritari sunt două companii publice – Compania Națională Aeroporturi București (1,44%) și Romatsa RA (1,23%) – și un acționar privat, Fondul de Investiții Muntenia (0,08%).

Prin lansarea TAROM Tehnic, compania își reafirmă rolul de actor-cheie în aviația regională, integrând experiența acumulată în peste șapte decenii de activitate cu o viziune adaptată provocărilor industriei aeronautice moderne. Prin excelența tehnică, eficiența operațională și colaborarea strategică cu parteneri din întreaga lume, TAROM urmărește să contribuie la dezvoltarea sustenabilă a companiei și la consolidarea poziției României pe harta aviației internaționale.

Adrian

Share
Published by
Adrian

Recent Posts

Wizz Air anunță trei rute și două aeronave în București, precum și o bază nouă la Băneasa

Wizz Air, cea mai sustenabilă companie aeriană din EMEA, a anunțat astăzi continuarea expansiunii în…

10 ore ago

Legați-vă centura. Acestea sunt cele mai periculoase rute din Europa cu cele mai multe turbulențe

Turbulența pare să fi devenit unul dintre subiectele fierbinți ale anului 2024, cu multiple incidente…

o săptămână ago

Un pas major către combustibilul sustenabil pentru aviație: Test operațional SAF finalizat cu succes la Charleroi

Într-o inițiativă comună, Wizz Air, Airbus, Moeve și Aeroportul Charleroi au anunțat încheierea cu succes…

o săptămână ago

Traficul aerian pe aeroporturile bucureștene continuă să crească în 2024, depășind nivelul pre-pandemic

Anul 2024 a adus o nouă creștere semnificativă a traficului aerian pe principalele aeroporturi din…

o săptămână ago

O nouă generație de motoare pentru avioane este gată să scrie istorie

Industria aviației de business și generală se află într-o continuă evoluție, iar motoarele de generație…

o săptămână ago

Cele mai periculoase locuri din lume pentru avioane. Pe aici nu se zboară: de ce s-au impus restricțiile

Călătoria cu avionul este una dintre cele mai sigure modalități de transport, însă există anumite…

o săptămână ago

Acest site folosește cookies.