Categories: News

Traficul aerian pe aeroporturile bucureștene continuă să crească în 2024, depășind nivelul pre-pandemic

Anul 2024 a adus o nouă creștere semnificativă a traficului aerian pe principalele aeroporturi din Capitală, consolidând astfel rolul Bucureștiului drept cel mai important nod aerian din România. Conform datelor oficiale oferite de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti și pe Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu au fost înregistrați, în total, 16.053.878 pasageri și 134.700 mişcări de aeronave (aterizări și decolări).

Creștere de 9,22% față de 2023 și depășirea valorilor din 2019

Unul dintre cele mai importante aspecte este creșterea de 9,22% a numărului de pasageri, comparativ cu anul anterior (2023). În plus, față de 2019 – an de referință pentru aviația globală, când aeroporturile bucureștene au înregistrat un record istoric – se constată acum o majorare de 8,99% a traficului de pasageri. Această evoluție confirmă revenirea robustă a industriei aeriene, după impactul sever al restricțiilor cauzate de pandemia COVID-19, și demonstrează că bucureștenii și călătorii din întreaga țară revin cu încredere la transportul aerian.

Rolul fiecărui aeroport în traficul total

În 2024, principalul hub aerian rămâne Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (Otopeni), care a gestionat 15.946.791 de pasageri. În paralel, Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu și-a reconsolidat poziția de aeroport dedicat atât aviației de business, cât și unor segmente speciale de trafic, fiind tranzitat de 107.087 pasageri. Creșterea traficului pe ambele aeroporturi este în linie cu tendințele europene, care semnalează o revenire a mobilității aeriene la valorile dinainte de pandemie.

4,75% mai multe mișcări de aeronave

Nu doar numărul de pasageri a crescut, ci și cel al mișcărilor de aeronave. În 2024, la nivelul ambelor aeroporturi bucureștene, au fost consemnate 134.700 de aterizări și decolări, în creștere cu 4,75% față de anul anterior. Dintre acestea, 118.693 de mișcări au avut loc la Aeroportul Henri Coandă, în timp ce la Băneasa s-au înregistrat 16.007 aterizări și decolări.

Creșterea mișcărilor de aeronave este strâns legată de creșterea traficului de pasageri, indicând inclusiv o diversificare a rutelor și un număr mai mare de companii aeriene care operează pe aceste aeroporturi. La nivel european, operatorii aerieni s-au arătat optimiști în extinderea rețelelor de zbor, în contextul relaxării restricțiilor de călătorie și al cererii ridicate de transport aerian.

Contribuția majoră a Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti are un rol esențial în gestionarea traficului aerian din România, asigurând coordonarea operațională și managementul celor două aeroporturi ale Capitalei. Cele 16 milioane de pasageri care au tranzitat în total Aeroportul Henri Coandă și Aeroportul Băneasa reprezintă aproximativ 65% din traficul de pasageri al României, subliniind importanța strategică a celor două platforme aeriene.

Prin îmbunătățirea constantă a infrastructurii, digitalizarea proceselor și extinderea capacităților de operare, CNAB vizează menținerea tendinței ascendente și facilitarea unei experiențe de călătorie cât mai eficiente pentru pasagerii săi. În paralel, planurile de dezvoltare ale celor două aeroporturi vizează atât optimizarea serviciilor existente, cât și extinderea conexiunilor cu noi destinații, astfel încât Bucureștiul să-și consolideze poziția de hub aerian de importanță regională în Europa de Est.

În concluzie, datele înregistrate în 2024 confirmă trendul pozitiv al traficului aerian din Capitală, care nu doar revine la nivelurile anterioare pandemiei, ci chiar le depășește. Prin investiții pe termen mediu și lung, respectiv prin colaborarea cu operatorii aerieni și autoritățile relevante, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti se angajează să mențină această creștere sustenabilă și să ofere servicii de înaltă calitate unui număr tot mai mare de pasageri.

Adrian

Share
Published by
Adrian

Recent Posts

Wizz Air anunță trei rute și două aeronave în București, precum și o bază nouă la Băneasa

Wizz Air, cea mai sustenabilă companie aeriană din EMEA, a anunțat astăzi continuarea expansiunii în…

11 ore ago

Legați-vă centura. Acestea sunt cele mai periculoase rute din Europa cu cele mai multe turbulențe

Turbulența pare să fi devenit unul dintre subiectele fierbinți ale anului 2024, cu multiple incidente…

o săptămână ago

Un pas major către combustibilul sustenabil pentru aviație: Test operațional SAF finalizat cu succes la Charleroi

Într-o inițiativă comună, Wizz Air, Airbus, Moeve și Aeroportul Charleroi au anunțat încheierea cu succes…

o săptămână ago

TAROM deschide societatea TAROM Tehnic. Restructurarea companiei este unul din motivele constituirii unei noi societăți

Compania Națională de Transporturi Aeriene Române, TAROM, anunță un pas strategic semnificativ în evoluția sa:…

o săptămână ago

O nouă generație de motoare pentru avioane este gată să scrie istorie

Industria aviației de business și generală se află într-o continuă evoluție, iar motoarele de generație…

o săptămână ago

Cele mai periculoase locuri din lume pentru avioane. Pe aici nu se zboară: de ce s-au impus restricțiile

Călătoria cu avionul este una dintre cele mai sigure modalități de transport, însă există anumite…

o săptămână ago

Acest site folosește cookies.