Într-o inițiativă comună, Wizz Air, Airbus, Moeve și Aeroportul Charleroi au anunțat încheierea cu succes a unui test operațional dedicat combustibilului sustenabil pentru aviație (SAF). Acest demers se înscrie în eforturile de aliniere la legislația ReFuelEU, care stabilește utilizarea unei proporții minime de SAF pentru zborurile ce decolează de pe aeroporturi din Uniunea Europeană, începând cu 1 ianuarie 2025.
Tehnologiile bazate pe combustibili sustenabili se dovedesc esențiale pentru reducerea amprentei de carbon în industrie. În timpul testului realizat la Charleroi, Wizz Air a operat peste 50 de zboruri folosind un amestec de SAF și combustibil tradițional, conform modelului de echilibrare a masei. Beneficiul major al combustibilului sustenabil pentru aviație constă în potențialul său de a reduce emisiile de CO2 cu până la 90% pe întreg ciclul de viață, comparativ cu kerosenul obișnuit.
Participanții la un sondaj de opinie au dezvăluit că mulți pasageri ar fi dispuși să-și modifice obiceiurile de călătorie din motive ecologice, însă nu toți cunosc eforturile depuse de industrie pentru reducerea emisiilor de carbon. Această constatare a fost subliniată în cadrul unei mese rotunde cu presa, organizată la Charleroi, unde s-a evidențiat importanța conlucrării între toți actorii implicați: companii aeriene, aeroporturi, autorități de reglementare și producători de combustibili.
Pe lângă interesul pentru diminuarea impactului asupra mediului, datele colectate arată că 65% dintre respondenți ar prefera zboruri cu emisii reduse, în timp ce 36% nu ar plăti în plus pentru acest beneficiu. În plus, 74% dintre cei chestionați nu aveau informații despre reglementările referitoare la SAF, care vor deveni obligatorii din ianuarie 2025. Aproape trei sferturi dintre participanți consideră că investițiile guvernamentale și colaborarea public-privat sunt esențiale pentru extinderea producției și pentru asigurarea accesului la combustibili sustenabili.
Yvonne Moynihan, Corporate & ESG Officer la Wizz Air, a salutat rezultatele acestor eforturi și a subliniat că testul operațional consolidează angajamentul companiei de a dezvolta practicile sustenabile. Oficialul a scos în evidență rolul comunicării transparente, care trebuie să explice pasagerilor efectele SAF asupra decarbonizării și implicarea financiară necesară.
Wizz Air investește în aeronave Airbus pentru a menține niveluri scăzute de emisii per pasager-kilometru și se axează pe strategii menite să reducă emisiile totale, inclusiv prin adoptarea SAF. Pe lângă parteneriate, compania cere și un sprijin politic crescut, astfel încât costurile și producția de combustibil sustenabil să devină cât mai accesibile.
Julien Manhes, Head of SAF and Carbon Dioxide Removal în cadrul Airbus, a subliniat că există o disponibilitate limitată pentru acest tip de combustibil, ceea ce obligă industria să stimuleze atât cererea, cât și oferta, reducând în același timp diferența de preț față de kerosen. Airbus își asumă un rol de catalizator pentru dezvoltarea unui ecosistem global de SAF, considerând că doar printr-un efort colectiv – reglementări adecvate, aeronave și operațiuni eficiente și campanii de conștientizare – se poate atinge o transformare semnificativă în aviație.
Álvaro Macarro, Director of Sustainable Aviation la Moeve, a confirmat că sondajul evidențiază atât conștientizarea publicului, cât și necesitatea unor măsuri mai ferme din partea guvernelor. În contextul în care mulți pasageri devin tot mai atenți la impactul zborurilor asupra mediului, rămân însă două mari provocări: costul și disponibilitatea SAF. Soluția constă în proiecte comune pentru creșterea producției de combustibil sustenabil, completate de politici guvernamentale și investiții care pot accelera adoptarea la scară largă.
Quentin Evrard, Sustainable Development Manager BSCA, a evidențiat dorința Aeroportului Bruxelles Sud Charleroi de a menține un echilibru între creșterea operațiunilor și responsabilitatea față de mediu. El a anunțat că, pe lângă stimulentele financiare pentru companiile aeriene, parteneriatul cu SOWAER și guvernul valon își propune să înființeze o unitate locală de producție SAF în Valonia. Această inițiativă reflectă hotărârea de a depăși pragul minim impus de reglementările europene și de a transforma SAF într-o practică obișnuită în industria aviației.
Finalizarea testului operațional pentru SAF la Charleroi confirmă potențialul uriaș pe care acest tip de combustibil îl are în decarbonizarea aviației. Implicarea companiilor aeriene, producătorilor de aeronave, aeroporturilor și autorităților de reglementare indică faptul că doar prin eforturi comune se poate accelera tranziția către un sector aviatic mai curat și mai responsabil. Pentru ca schimbarea să fie posibilă, este nevoie de conștientizarea tuturor actorilor implicați, de reglementări eficiente și de o colaborare strânsă care să creeze un mediu favorabil dezvoltării și utilizării pe scară largă a combustibililor sustenabili
Wizz Air, cea mai sustenabilă companie aeriană din EMEA, a anunțat astăzi continuarea expansiunii în…
Turbulența pare să fi devenit unul dintre subiectele fierbinți ale anului 2024, cu multiple incidente…
Compania Națională de Transporturi Aeriene Române, TAROM, anunță un pas strategic semnificativ în evoluția sa:…
Anul 2024 a adus o nouă creștere semnificativă a traficului aerian pe principalele aeroporturi din…
Industria aviației de business și generală se află într-o continuă evoluție, iar motoarele de generație…
Călătoria cu avionul este una dintre cele mai sigure modalități de transport, însă există anumite…
Acest site folosește cookies.