Un pasager a zburat 17 ore fără să meargă la toaletă, într-o cursă non-stop, de la Londra către Perth, Australia.
Odată cu acesta a apărut și un test de rezistență pentru pasagerii care trebuie să petreacă 17 ore în avion. Așa că imaginați-vă surpriza oamenilor de știință când au întâlnit un om care nu și-a părăsit scaunul de-a lungul întregii călătorii.
Cercetătorii de la Universitatea din Sydney au monitorizat voluntarii de la bordul zborului companiei aeriene Qantas de la începutul lui și au fost uimiți de comportamentul (sau lipsa acestuia) pasagerului anonim în discuție.
Citiți și Incident aviatic Qantas. Un avion al companiei a intrat în cădere liberă
„Singurul lucru pe care nu-l putem crede a fost cât de puțin s-a mișcat”, a declarat profesorul Stephen Simpson de la Charles Perkins Center, o divizie a universității, confirmând că subiectul a făcut absolut „zero pași”.
Omul era în clasa de afaceri și, după părerea lui, a spus că era atât de confortabil în patul plat, încât nu avea nevoie să se miște. Da, acest lucru sună suspect, ca și cum ar fi o farsă de marketing plănuită de Qantas – dar suntem siguri că nu este.
Media este de aproximativ șase până la șapte ori într-o perioadă de 24 de ore. Care credeți că a fost motivul pentru care acest pasager nu a folosit nici măcar o dată toaleta, în decurs de 17 ore? Să fie vorba despre tranchilizante, o fobie a ușilor blocate? Totul este speculabil.
Statul jos, pe perioade lungi de timp, în timpul unui zbor vă supune la un risc mai mare de a dezvolta tromboză venoasă profundă, care apare atunci când sângele se coagulează în vasele profunde ale părții inferioare a piciorului.
Pentru a strânge datele, pasagerii care fac parte din programul de voluntariat Qantas sunt echipați cu două dispozitive medicale care înregistrează somnul, activitatea fizică și modificările posturii – unul pe încheietura mâinii și celălalt pe coapsă.
Citiți și Incident în avion. Căpitanul a refuzat să zboare un cuplu cu un copil cu dizabilități
Subiecții sunt, de asemenea, rugați să completeze chestionare despre starea lor generală de spirit, consumul de alimente și băuturi și modul în care se simt înainte, în timpul și după zbor, cu scopul de a strânge informații pentru a ajuta la îmbunătățirea condițiilor de cabină și pentru a gestiona oboseala provocată de schimbarea de fus orar.
Oamenii de știință care efectuează studiul au declarat pentru publicația Telegraph Travel că a fost prea devreme pentru a împărtăși orice alte observații făcute de pasageri până acum. În schimb, cercetările anterioare pe care le-au efectuat pe călătorii obosiți au ajutat deja la îmbunătățirea serviciilor Qantas.