Pentru a 2-a oară în ultimele două luni, mii de pasageri care sperau să zboare de pe și către Aeroportul Stansted, Marea Britanie, au avut planurile de călătorie distruse.
Problema a însemnat că primul val de zboruri, care începe în mod normal chiar înainte de ora 6 dimineața, a fost întârziat.
Potrivit reprezentanţilor aeroportului, un fulger a afectat sistemul de alimentare cu carburant. Acesta nu a fost funcţional pentru o perioadă în cursul dimineţii de duminică, 27 mai.
Mulți pasageri au avut zboruri întârziate pentru 4 ore sau mai mult.
Majoritatea problemelor le-au avut zborurile companiei Ryanair, care este de departe, cel mai mare operator de pe Stansted, baza principală a sa.
Aeronavele care urmau să aterizeze pe Stansted au fost nevoite să evite aeroportul, deoarece nu mai existau locuri. Ele au aterizat pe alte aeroporturi din Londra, inclusiv Luton și Southend, precum și East Midlands.
Citiți și despre incident aviatic: un avion Ryanair a fost lovit pe Aeroportul din Stansted.
În jurul orei 9, ora Marii Britanii, în dimineața de 27 mai, Ryanair a început să anuleze zboruri. Printre acestea sunt și cele către Barcelona, Bratislava, Cork, Dublin și Pisa .
Joanne Hickey, o pasageră, a ajuns pe Stansted la 6 dimineața. Zborul acesteia urma să decoleze la 8:15 către Barcelona. Zborul care trebuia să aterizeze din Spania a fost redirecționat către Luton. Peste 200 de pasageri au fost lăsați să aștepte ore întregi. Joanne și familia sa au anulat biletele.
Apoi, numărul zborurilor anulate a început să crească. Ryanair a anulat curse către Roma, Atena și Budapesta.
Cursele anulate au continuat și seara.
Un reprezentant al companiei Ryanair și-a cerut scuze în numele companiei și a informat că mai multe zboruri au fost anulate din cauza unui fulger care a lovit și a afectat sistemul de alimentare cu carburant
Citiți și despre Ryanair admite că noile reguli privind check-in-ul cauzează haos în aeroporturi.
Jet2 a anulat zborul către Rodos, Grecia și cel către Nisa. EasyJet a anulat cursa de după amiază către Amsterdam, olanda.
Reprezentanții Aeroportului Stansted au explicat că sistemul a fost repus în funcţiune, însă este posibil ca unele zboruri să înregistreze în continuare întârzieri, să fie redirecţionate sau anulate.
Pasagerii ale căror zboruri au fost anulate au primit mâncare pe gratis și cazare, dacă este nevoie. Companiile aeriene acoperă toate costurile.