Pasagerii companiilor aeriene au drepturi în cazul zborurilor întârziate sau anulate. Cetățenii Europeni dar și cei în afara Uniunii Europene au câteva drepturi garantate de legislația UE cu privire la zborurile anulate, zborurile întârziate, mai precis în relația cu orice companie aeriană care operează pe teritoriul Uniunii Europene.
Biletul de avion sau carte de îmbarcare reprezintă un contract între pasager și compania aeriană. Aeroportul de sosire sau de plecare nu vă poate ajuta / asista / despăgubi în cazul zborurilor anulate sau zborurilor întârziate.
Înainte de a vă invita să vă parcurgeți drepturile garantate de legislația UE este important de menționat că înainte de a apela la acestea este recomandat să luați legătura cu reprezentații companiei aeriene cu care călătoriți.
De asemenea ținem să precizăm că personalul de la sol sau de la bord NU este direct responsabil de posibilele încălcări ale drepturilor în multe situații. Evitați să agresați verbal personalul aeroportului sau al companiei, încercați ca situația să fie rezolvată amiabil sau apelați la legislația în vigoare.
Drepturile pasagerilor transportului aerian. Verificați dacă legislația UE privind drepturile pasagerilor este aplicabilă în cazul dvs.
Zborul de plecare și zborul de întoarcere sunt considerate zboruri separate, chiar dacă sunt părți ale aceleiași rezervări.
În unele cazuri, compania care operează zborul s-ar putea să nu fie cea de la care achiziționați biletul. În caz de probleme, doar compania care operează zborul poate fi trasă la răspundere.
Un document tipărit sau electronic care să vă informeze despre drepturile pasagerilor transportului aerian trebuie să fie afișat clar la serviciul de check-in. Aceste informații trebuie să fie disponibile și la birourile de check-in din aeroport, precum și on-line.
Dacă vi s-a refuzat îmbarcarea, zborul a fost anulat, ați plecat cu o întârziere de peste 2 ore sau ați ajuns la destinația finală cu o întârziere mare, operatorul aerian trebuie să vă înmâneze un document scris care să includă normele privind acordarea de despăgubiri și asistență.
Pe larg despre acest subiect aici.
Date de contact importante
Autorităţii Naţionale a Vămilor
National customs authority
Str. Matei Millo, nr. 13
sector 1
RO – Bucuresti
Tel.: + 40 21 315 58 58
E-mail: relatiipublice[at]customs.ro
Website
Ministerul Afacerilor Externe
Ministry of Foreign Affairs of Romania
Aleea Alexandru nr. 31
Sector 1
RO – 011822 Bucuresti
Tel.: + 40 21 319 21 08
E-mail: mae[at]mae.ro
Website
Autoritatea Nationalǎ Pentru Persoanele Cu Handicap
Ministry of Labor, Family and Social Protection
National Authority for People with Disabilities
Calea Victoriei nr. 194,
RO – Bucureşti
Tel: + 40 21 212.54.38 or +40 21 212.54.39
Fax: +40 21 212.54.43
Email: registratura[at]anph.ro
Website
Atunci când vine vorba despre deserturi, gustul joacă un rol esențial în crearea unor momente…
Crăciunul este momentul perfect pentru a-ți surprinde soțul cu un dar care să îi reflecte…
Confortul de a solicita din propria locuință Cererea pentru obținerea cazierului judiciar online reprezintă o…
Industria aeriană se află într-o continuă evoluție, iar inovațiile tehnologice și noile tendințe joacă un…
Rambursarea TVA este un proces esențial pentru transportatori, dar poate fi și unul complicat și…
Agentii Imobiliare Iasi - Oferte Exclusive de Apartamente si Case in Iasi. Ce ar trebui…
Acest site folosește cookies.