Buletin, carte de indentitate sau prescurtat BI / CI trebuie să fie mereu la dispoziția noastră. Conform legii orice persoană trecută de vârsta de 14 ani, trebuie să aibă asupra ei acest act de indentitate. Dacă buletinul tău a expirat, l-ai pierdut, ți-a fost furat sau nu-l mai ai din alte motive acesta trebuie schimbat.
Actul de indentitate este în general valabil până la 60 de ani valabil 10 ani de la data eliberării documentului de indentitate, până peste 10 ani și cartea de indentitate expiră de fiecare dată de ziua ta de naștere peste 10 ani.
Prin urmare este bine ca înainte cu minim 14 zile de data de expirare a buletinului să mergi către Biroul de Evidență a Populației de pe raza localității tale, pentru a cere schimbarea actului de indentitate pe motiv că acesta este expirat sau urmează să expire.
Pierdea actului de indentitate sau furtul buletinului trebuie anunțate în mod normal la poliție și în Monitorul Oficial. Vă recomandăm totuși să nu așteptați prea mult ca cinev să facă o faptă bună și să vă înapoieze buletinul și să mergeți la Evidența Populației pentru a cere schimbarea acestuia pe motiv sau furt. Nu mai este nevoie de dovadă ca altă dată că ați publicat în monitorul oficial sau în ziare pierdea actului de indentitate.
Actele necesare pentru schimbarea buletinului sunt:
Buletinul vechi, dacă îl mai deții, acesta trebuie predat ofițerului de la Evidența Populației.
Copie după certificatul de naștere și originalul acestuia pentru a fi prezentat la schimbarea cărții de indentitate.
Copie după actul de spațiu și originalul acestuia, acolo unde aveți adresa sau acolo unde vă mutatți dacă vă schimbați adresa din buletin. În acet caz dacă nu sunteți proprietarul spațiului în care locuiți, trebuie să vină cu dumneavoastră și proprietarul spațiului care se va legitima cu buletinul / pașaportul.
Cartea de indentitate poate fi schimbată și în cazul căsătoriei sau divorțului, în acest caz aveți nevoie de certificatul de căsătorie sau sentința de divorț de la tribunal sau notar.
Copiii care își fac pentru prima dată buletinul sau și-l schimbă din orice motiv trebuie să fie însoțiți de unul din tutorele lor, părinte sau tutorele legal.
Cererea de schimbare a buletinului poate fi descarcată de mai jos.
Cererea se completează de către titularul viitorului buletin, dacă alegeți să o completați de acasă, aceasta trebuie tipărită față-verso.
Dacă vă schimbați domicilului la domiciliul actual treceți noua adresă unde veți locui, pe baza actului de proprietate al persoanei care vă ia în spațiu.
La domiciliul anterior completați doar dacă vă schimbați cartea de indentitate din motive de schimbare de adresă, dacă nu rubrica nu se completează.
Dacă sunteți luat în spațiu sau vă schimbați buletinul pentru că vă mutați în casa nouă sau proprietatea dumneavoastră, pe spatele cererii se completează numele persoanei care ia în spațiu cu datele din cerere, se datează cu data depunerii cererii de schimbare a buletinului și se semnează.
Atenție, cererea de schimbare a buletinului pe față se semnează doar în fața ofițerului de la Evidența Populației pentru a vă autentifica semnătura.
Fiecare oraș și localitate este guvernat de Direcția de Evidență a Populației Municipală sau Județeană. Găsiți pe internet ușor adresele acestora, programul de lucru și eventualele alte acte necesare. Fiecare județ are un site dedicat Evidenței Populației care vă îndrumă pentru schimbare buletin.
Important buletinul poate fi schimbat la cerere din motive intemeiate. Nu există taxă de urgență, dar acesta poate fi schimbat în regim de urgență doar dacă prezentați acte / documente doveditoare prin care solicitați eliberarea actului în regim de urgență.
De exemplu din motive medicale, cu acte doveditoare necesare.
Din motive de călătorie viitoare minimum 3 zile lucrătoare, doveditoare cu un bilet de avion, titlu de călătorie de orice fel.
De menționat este ca Evidența Populației nu poate gestiona singură eliberarea buletinului în regim de urgență și trebuie explicat și argumentat calm și respectuos ofițerului motivul urgenței, care va transmite la rândul său superiorilor care vor adresa Imprimeriei Naționale un mesaj în care este solicitată eliberarea cărții de identitate în regim de urgență.
Schimbarea buletin problema românilor aflați la muncă în străinătate poate fi rezolvată ușor. Fiecare tară din lume are o Ambasadă a României și dacă este una reprezentativă, adică cu mulți români, se poate să găsiți și mai multe consultate. Prin urmare actul de indentitate poate fi schimbat și la Ambasada României de unde vă aflați sau la consulat. Găsți adresele lor pe site-ul mae.ro.
Crăciunul este momentul perfect pentru a-ți surprinde soțul cu un dar care să îi reflecte…
Confortul de a solicita din propria locuință Cererea pentru obținerea cazierului judiciar online reprezintă o…
Industria aeriană se află într-o continuă evoluție, iar inovațiile tehnologice și noile tendințe joacă un…
Rambursarea TVA este un proces esențial pentru transportatori, dar poate fi și unul complicat și…
Agentii Imobiliare Iasi - Oferte Exclusive de Apartamente si Case in Iasi. Ce ar trebui…
Anunt Ziar Acte Pierdute Ce să faci când pierzi acte importante Pierzi acte oficiale? Iată…
Acest site folosește cookies.